Už 10 rokov mesto „oblieka“ JC Decaux

13.12.2006
0
Páčil sa vám článok?

V týchto dňoch uplynulo presne desať rokov, čo do bratislavských ulíc razantným spôsobom vstúpila francúzska spoločnosť JC Decaux prostredníctvom vkusných prístreškov na zastávkach MHD.

V súčasnosti patrí JC Decaux medzi najväčšie a najúspešnejšie svetové firmy v oblasti vonkajšej reklamy a mestského mobiliára. Firmu založil vo svojich 18 rokoch Francúz Jean-Claude Decaux.

V roku 1964 prišiel s originálnou koncepciou dodávať mestám prístrešky MHD s príťažlivým dizajnom a zabezpečovať ich údržbu za peniaze získané z prenájmu reklamných plôch, ktoré sú súčasťou týchto prístreškov. Vznik tohto nového média podnietil v posledných tridsiatich rokoch rozvoj ďalších prvkov mestského mobiliára, ako napr. reklamné stĺpy, sklenené informačné vitríny, ale aj verejné WC, lavičky, odpadkové koše, novinové stánky a osvetľovacie prvky.

Dnes je JC Decaux svetovou jednotkou v mestskom mobiliári, európskym lídrom vo veľkoplošnom plagátovaní, udržiava si vedúce postavenie v reklame na letiskách a vo svetelnej reklame.

JC Decaux dodali od roku 1990 pre Bratislavu vyše 120 vkusných sklenených prístreškov na zastávky MHD, ale aj ďalšie prvky mestského mobiliára. V týchto dňoch mestská časť Staré Mesto uzatvorila s firmou dôležitú zmluvu na dodávku viacerých prvkov mestského mobiliára (lavičky, koše, svietidlá, stánky), ktoré sa na jeseň objavia na zrekonštruovanej Poštovej ulici.

(miv)

Páčil sa vám článok?