Nová parkovacia politika v centre mesta postupne sprísni dopravný režim

13.12.2006
0
Páčil sa vám článok?

Mestská časť Staré Mesto v týchto dňoch predstavila novú Parkovaciu politiku v centre Bratislavy, ktorá bude základom rozvoja statickej dopravy v centrálnej mestskej časti v najbližších piatich rokoch.

Cieľom novej parkovacej politiky je zlepšenie dopravnej obsluhy v centre mesta pri znížení nežiaduceho počtu motorových vozidiel, uprednostnenie nárokov obyvateľov Starého Mesta na parkovanie a nárokov dopravnej obsluhy tých zariadení, ktoré slúžia potrebám mesta. Nové pravidlá parkovania majú tiež humanizáciou uličných priestorov zlepšiť životné prostredie a skvalitniť podmienky pre chodcov ako nemotorových účastníkov cestnej premávky.

Z centra mesta má byť vylúčená tranzitná doprava, majú tu byť zriadené neprejazdné zóny a zavedený prísny režim dopravnej obsluhy a zásobovania. Mestská časť chce podporiť mestskú hromadnú dopravu v centre mesta ako aj výstavbu parkovacích objektov, čím bude v priebehu štyroch rokov možné úplne zrušiť vyhradené státia na uliciach. K zvýšeniu bezpečnosti cestnej premávky má prispieť aj rozvoj cyklistických trás, rozšírenie peších priestorov a vytvorenie zón s obmedzenou rýchlosťou.

V roku 2000 sa mestská časť Staré Mesto sústredí na zavedenie prísnejšieho režimu dopravnej obsluhy a zásobovania veľkých prevádzok. Pre zvýšenie bezpečnosti chodcov dôjde k prepojeniu pešej zóny s nábrežnou promenádou a k ďalšej ochrane chodníkov pevnými zábranami typu žulových kvádrov, ktoré sú už rozmiestnené na mnohých uliciach Starého Mesta. Ďalej bude v roku 2000 vybudované parkovanie pre bicykle vo forme cyklistických stojanov pre 80 bicyklov. Okrem toho chce mestská časť Staré Mesto ešte v tomto roku iniciovať novelu cestného zákona, ktorá obciam a mestám umožní regulovať statickú dopravu.

V roku 2001 chce mestská časť Staré Mesto podporiť systém MHD zvýšením počtu zastávok v centre mesta a vybudovať parkoviska typu „Parkuje a choď“ (P+G), teda cenovo zvýhodnené parkoviská na Gondovej ulici, Kollárovom námestí a na Veternej ulici. V zóne s regulovaným parkovaním chce mestská časť na budúci rok zabezpečiť zníženie maximálnej rýchlosti na 30 km/h.

To sú len niektoré opatrenia, s ktorými počíta nová Parkovacia politika. Aj naďalej bude pracovať koordinačná skupina mestskej časti pre parkovaciu politiku, ktorú tvoria zástupcovia Miestneho úradu Staré Mesto, magistrátu Bratislavy, štátnej a mestskej polície, správcu komunikácií v Starom Meste - VEPOS a Bratislavskej parkovacej služby, s.r.o.

(ado)

Páčil sa vám článok?