Severný obchvat zničí časť Starého Mesta

12.12.2006
0
Páčil sa vám článok?

V decembri 1997 sa preverovalo riešenie Severnej tangenty v Územnom genereli automobilovej dopravy a komunikačnej siete. Z viacerých variantov bol vybraný ako najvýhodnejší ten, pri ktorom je komunikácia trasovaná južne od železničnej trate a Hlavnej stanice.

Toto riešenie zapracovali do urbanistickej štúdie mestskej časti Staré Mesto a schválené mestským zastupiteľstvom 22.októbra 1998. Štúdia (ktorá vyzerala inak ako dnešný variant) bola vyvesená na nástenke, čo považuje mestská časť aj mesto za dostatočné na to, aby informovala obyvateľov dotknutých štvrtí a všetkých Bratislavčanov na to, že im pečie za chrbtmi „pekný koláč“.

Komunikácia, ktorá má stáť 6 miliárd korún, bude spájať Pražskú ulicu s Jarošovou, avšak v podstate nevyrieši zápchy v hlavných „gordických uzloch“ bratislavskej dopravy. Akurát zmenší dopravný ruch v okolí Račianskeho mýta, na Šancovej a Štefánikovej.

Napriek tomu, že v roku 1995 architekt Svetko vypracoval pre magistrát štúdiu s dopravným riešením pomocou tunela popod Karpaty, ktorý by odvádzal hlavný ťah ešte pred Patrónkou a vyúsťoval by na druhej strane Karpát, a napriek tomu, že sa uvažovalo aj s variantom severnej tangenty smerovanou severne od železničnej trate, Generálny investor Bratislavy zadal Dopravoprojektu úplne najhorší variant. To všetko pekne v tichosti, ako sme si už na Slovensku dávno zvykli.

Aby sa barbarsky zničila Karpatská, Smrečianska, Dobšinského a priľahlé ulice, ktoré sú súčasťou centrálnej mestskej pamiatkovej zóny. V ktorej inej krajine sa stavia diaľnica priamo cez historické centrum?

R. M., Staré Mesto
LIST ČITATEĽA

Páčil sa vám článok?