Autobusovej doprave môže hroziť kolaps
Akútny nedostatok autobusov, vodičov a nedobrý technický stav vozidiel mestskej hromadnej dopravy môže spôsobiť dopravnému podniku problémy najmä v mrazivom zimnom období.
Problémy sa začali prejavovať už začiatkom školského roku. Počas septembra tohto roka zaznamenali takmer 1500 výpadkov v autobusovej doprave. Príčiny mali väčšinou technický charakter, alebo chýbali vodiči. Najkritickejšia situácia je vo Vozovni Jurajov dvor, z ktorej napríklad v pracovných dňoch počas októbra a novembra nevypravili neraz aj štyri spoje a ani jedno zo záložných vozidiel, ktoré mali byť v Dúbravke, pod Novým mostom a na Dolných honoch. Na mnohé linky musí dopravný podnik nasadzovať krátke autobusy namiesto väčších kĺbových.
Vozovni Jurajov dvor robí problémy aj čerpanie zemného plynu do vozidiel. Podľa hovorcu dopravného podniku Petra Pankráca kvôli malej kapacite plynových zásobníkov v niektorých vozidlách musia takéto autobusy využívať najmä na linky, ktoré najazdia denne menej kilometrov. Prevádzkovateľ sa snaží zabezpečiť, aby autobusy na plyn nemuseli tankovať počas prevádzky a zabrániť tak vynechaniu spoja. Keďže klesol počet záložných vozidiel a riadny spoj vypadne kvôli čerpaniu plynu, cestujúci sa náhrady nedočkajú. K najhoršej situácii dochádza v prípade náhleho prerušenia električkovej alebo trolejbusovej dopravy, ktoré si vyžaduje nasadenie náhradných spojov. Napríklad v Karlovej Vsi a Dúbravke sa používajú aj midibusy stiahnuté z linky číslo 30. Výsledkom je tlačenica, pričom cestujúci v Lamači sa spoja nedočkajú.
Zlý technický stav niektorých vozidiel môže spôsobiť ich odstavenie z premávky počas zimného obdobia, v horšom prípade ich vyradenie. Podľa P. Pankráca obnova vozového parku pokračuje generálkami kĺbových autobusov vo firme Zliner Zlín, kde vozidlám navyše namontujú motor na zemný plyn. Rieši sa tým problém so starými naftovými kĺbovými Karosami B741, ktoré boli vyrobené ešte v rokoch
Problémom je aj neustály nedostatok vodičov. S autobusmi jazdia aj pracovníci dielní, pretože vodiči majú vyčerpaný povolený limit nadčasov. Dopravný podnik nekonkuruje platovými ani vnútropodnikovými podmienkami iným firmám, a preto si vodiči hľadajú výhodnejšiu prácu inde.