Vozidlá MHD sa postupne modernizujú

30.11.2006
Páčil sa vám článok?

Zmodernizovanú električku MHD s červeným náterom doviezli minulý týždeň z firmy v Českom Šumperku, kde ju prerobili zo staršieho typu. Na vozidle bude slogan Little Big City - Malé Veľké Mesto, ktorý sa už objavil na niektorých autobusoch MHD.

Na modernizáciu čakajú aj ďalšie električky a niektoré staršie typy dopravný podnik postupne vyradí z prevádzky. Obnova električiek sa týka aj rozširovania akustických hlásičov do starších a nemodernizovaných typov vozidiel. V minulých dňoch pribudli takéto hlásiče do jednej jazdnej súpravy, ktorá pozostáva z dvoch električiek. Dopravný podnik pokračuje aj v postupnej inštalácii optických informačných systémov aj do električiek starších sérií.

Hovorca Dopravného podniku Bratislava Peter Pankrác nás informoval, že po úspešnom pilotnom projekte obnovenia vyhlasovania zastávok vo vozovni Krasňany, kde je elektronickými hlásičmi vybavených 100 percent vozového parku električiek, začína montáž akustického systému informovania cestujúcich aj prevádzka v Jurajovom dvore, kde skúšobne osadili digitálny hlásič do jednej jazdnej súpravy s ponechaním pôvodných reproduktorov. Postupne by mali týmto zariadením vybaviť všetky vypravované vozidlá.

V Jurajovom dvore pokračuje aj montáž optických infosystémov, tzv. elektronických transparentov. Má to podľa P. Pankráca priniesť lepšie a zreteľnejšie informovanie cestujúcich. V prípade náhlej zmeny trasy linky nebude problém operatívne zmeniť nápisy na infotabuliach. P. Pankrác dodal, že zároveň sa odbúra aj zastaraný systém označovania električiek tabuľami, ktoré sa často rýchlo opotrebovávajú, alebo jednoducho zmiznú.

Dopravný podnik Bratislava v súčasnosti prevádzkuje 235 električkových vozidiel a ich priemerný vek je 20 rokov. V októbri a novembri sa skúšala v Bratislave nízkopodlažná električka 06 T vyrobená pre sardínsku železničnú spoločnosť v Cagliari na podmienky tratí v hlavnom meste. Podľa Petra Pankráca električka vyhovuje z hľadiska brzdného systému, rýchlosti, hluku a hygieny, ale aj oblúkov s malým polomerom, ktoré sú pre bratislavské trate charakteristické a sú napríklad na Jesenského ulici či pri odbočovaní na Obchodnú ulicu.

Dopravný podnik v týchto dňoch dokončuje kompletizáciu komponentov na nové trolejbusy, ktorých základ tvorí dodaný skelet z českej firmy Škoda. Takéto vozidlá už jazdia na linkách 203, 206 a 210. V súčasnosti jazdí v Bratislave 139 trolejbusov a ďalších sedem nízkopodlažných, priemerný vek vozidiel je 14 rokov.

Páčil sa vám článok?