Po otvorení nového piateho mosta uzatvoria Starý most

2.10.2006
Páčil sa vám článok?

Päť mostov cez Dunaj v Bratislave nebude súčasne v prevádzke príliš dlho. Krátko po uvedení piateho mosta do prevádzky sa totiž začne s rozsiahlou rekonštrukciou Starého mostu.

Podľa hovorcu primátora Bratislavy Milana Vajdu je úprava Starého mostu nevyhnutná bez ohľadu na to, či je alebo nie je treba budovať nosný systém MHD na báze koľajovej dopravy do Petržalky. Jeho úpravu vyžaduje okrem iného Dunajská komisia kvôli zlepšeniu plavebných podmienok po vodnej ceste Dunaj. Starý most nemá v súčasnosti minimálnu potrebnú výšku plavebného gabaritu 9,1 m. Na základe uznesenia mestského zastupiteľstva z decembra minulého roku si mesto dalo spracovať v Dopravoprojekte technickú štúdiu. Odborníci prezentovali v apríli tohto roku mestu tri rôzne alternatívy úpravy Starého mosta. Najefektívnejší spôsob predpokladá postupné rozobratie cestnej časti mosta, jeho nadvihnutie, nadbetónovanie a opätovné položenie pri dodržaní výšky gabaritu 9,1 metra. Pri takejto úprave by sa podarilo rozšíriť železničnú časť mosta pre vedenie oboj-smernej koľajovej trate. Na moste sa počíta s chodcami a cyklistami, individuálna automobilová doprava však z neho bude pravdepodobne vylúčená.

Predpokladaný začiatok rekonštrukcie odhaduje mesto na rok 2006. Stavebné úpravy by nemali trvať dlhšie ako 12 mesiacov. Starý most môže byť uzatvorený až po skolaudovaní piateho mosta v predĺžení Košickej ulice a tiež niektorých ďalších súvisiacich stavieb dopravnej infraštruktúry v Bratislave, ktoré čiastočne zmenia dopravný režim a niektoré vodičské návyky. Ide najmä o diaľničný úsek na Einsteinovej ulici medzi Viedenskou cestou a Prístavným mostom.

Piaty most prevezme najmä podstatnú časť mestskej dopravy z neúnosne zaťaženého Prístavného mostu, cez ktorý denne v súčasnosti prejde 80-tisíc áut. Celkom po bratislavských mostoch dnes denne prejde takmer 200-tisíc vozidiel. Súčasťou výstavby Mosta Košická je aj prebudovanie 5 križovatiek, z toho štyroch na ľavom brehu, ktorých priepustnosť významne ovplyvňuje vnútromestskú dopravu smerom do Ružinova a do juhovýchodných častí Bratislavy. Takmer okamžite po sprístupnení bude po Moste Košická chodiť denne okolo 40- až 45 tisíc vozidiel.

Problémom Bratislavy teda po sprístupnení piateho mosta cez Dunaj nebude ani tak prípadné uzatvorenie Starého mosta pre individuálnu dopravu, ale čo najrýchlejšie vyriešenie otázky prechodu segregovaného typu verejnej dopravy cez Dunaj do Petržalky. Práve túto otázku má vyriešiť úprava Starého mosta.

Páčil sa vám článok?