Na Štúrovej ulici sa prepadla vozovka i koľaje
Od minulého týždňa musela byť prerušená premávka električiek po Štúrovej ulici, pretože v úseku križovatky s Dunajskou poklesla vozovka a s ňou aj koľaje trate električiek. Príčinou bola podzemná voda.
Premávka električiek musela byť odklonená na náhradné trasy a na odstránení havárie sa intenzívne pracuje. Spočiatku sa zdalo, že havária má súvislosť s práve prebiehajúcimi prácami na rekonštrukcii vodovodného a kanalizačného potrubia na Dunajskej ulici, ktoré pre Bratislavskú vodárenskú spoločnosť realizujú Banské stavby Prievidza. Objavili sa informácie, že pod zemou sú priestory, ktorých existencia nie je nikde zaznamenaná. Ako nám povedala hovorkyňa Bratislavskej vodárenskej spoločnosti Jana Štulajterová, k poklesu vozovky a koľajovej trate došlo v dôsledku úniku vody pod vozovkou. „Vzniknutá situácia si vyžiadala otvorenie komunikácie v tomto úseku a odstránenie koľajového zvršku jednej koľaje,“ uviedla. „Únik vody v podzemí nie je priamo spôsobený prácami na vodovodnej a kanalizačnej sieti. Po odstránení chyby zabezpečí Bratislavská vodárenská spoločnosť so zhotoviteľom stavby Banskými stavbami Prievidza spevnenie podlažia, terénne úpravy a následne budú opravené komunikácia a koľajové zvršky v dĺžke asi 16 metrov.“
Bratislavská vodárenská spoločnosť príčinu vodného priesaku do tunela, ktorý razila z dôvodu rekonštrukcie vodovodného a kanalizačného potrubia pod vozovkou v Štúrovej ulici, neskôr indetifikovala. „Ide o podzemné vody, ktoré majú pôvod ešte z obdobia, keď v tejto časti mesta tiekol Dunaj,“ uviedla J. Štulajterová. „V dôsledku priesaku vody do tunela došlo k poklesu vozovky v križovatke ulíc Dunajská - Štúrova.“
Postup pri oprave vozovky stanovili Bratislavská vodárenská spoločnosť, Banské stavby Prievidza a zodpovedné orgány mesta takto: asi do 20. septembra, teda do ukončenia banských prác v podzemí, bude električková trať sprevádzkovaná provizórne na drevených podvaloch. To umožní opraviť narušenú komunikáciu v okolí električkovej trate a uviesť osobnú dopravu do pôvodnej trasy. Po dokončení banských prác na razení štôlne a po vtiahnutí kanalizačného potrubia bude medzipriestor v razenej štôlni v zmysle projektovej dokumentácie vyplnený betónovou zmesou, čím bude stabilizované podložie. Následne zhotoviteľ stavby zabezpečí u odbornej firmy výmenu drevených podvalov pod električkovou koľajou za železobetónové panely.