Lanovka na Kolibu mohla dávno fungovať
Mestská časť Bratislava - Nové Mesto sa už niekoľko rokov usiluje o obnovu sedačkovej lanovky zo Železnej studničky na Kolibu a reštaurácie Snežienka. O tom, prečo tieto zámery nevyšli, sme sa pozhovárali s novomestským starostom Richardom FRIMMELOM.
- Mestská časť sa devastácii uvedených športovo-rekreačných zariadení na Kamzíku vrátane bývalého reštauračného zariadenia snažila zabrániť všetkými dostupnými prostriedkami. Žiaľ, opakované žiadosti vtedajšiemu primátorovi Jozefovi Moravčíkovi o zverenie priľahlých pozemkov (pod bývalou sedačkou, pri vrcholovej a údolnej časti sedačky, lyžiarsku zjazdovú dráhu v lokalite Bukva) boli neúspešné. Mestská časť mala spolu s investorom zabezpečiť obnovu a rekonštrukciu športových zariadení a reštauračného zariadenia na ploche bývalej Snežienky a tak znovuvytvoriť areál rekreácie a oddychu. Niekoľkomiliónový zámer novomestskej samosprávy a investora bol dokonca termínovo veľmi výhodný, obrazne povedané do roka a do dňa. Tak to mohlo byť, keby v roku 2000 bývalý primátor bol vyhovel žiadosti novomestského starostu a samosprávy tejto mestskej časti. Primátor Jozef Moravčík však odmietol mestskej časti uvedené pozemky zveriť. Moja snaha sa teda minula účinku.
Z vyjadrení primátora Ďurkovského vyplýva, že nové vedenie mesta sa k vašim snahám bude stavať ústretovejšie. Dohodli ste sa už na niečom?
- Dúfam, že súčasný primátor Andrej Ďurkovský a mestské zastupiteľstvo budú mať k Bratislavčanom v tejto záležitosti celkom iný prístup. Doterajší prístup primátora je diametrálne odlišný od predchádzajúceho. Andrej Ďurkovský sa o problematiku lesoparku zaujíma osobne na mieste a veci konzultuje s odborníkmi. Som presvedčený, že lanovka zo Železnej studničky na Kolibu bude opäť sprevádzkovaná. V tomto volebnom období sa to určite podarí.
V čom vidíte najväčšie úskalia rekonštrukcie lanovky a reštaurácie Snežienka?
- Zatiaľ považujem za najväčšie úskalie nevrovnané vlastnícke vzťahy, pretože jedným z vlastníkov je Západoslovenský zdroj, toho času v likvidácii. Len náklady na vybudovanie technického zariadenia a spojazdnenie lanovky odhadujem na 40 miliónov korún. V súčasnosti rokujeme s viacerými možnými investormi. Som presvedčený, že lanovka bude opäť sprevádzkovaná.
Zhováral sa Juraj Handzo
NÁŠ ROZHOVOR