Severnú tangentu začnú stavať v roku 2005
Prednedávnom sa uskutočnil odborný seminár venovaný projektu výstavby tzv. severnej tangenty, ktorá by mala spájať Pražskú ulicu s Jarošovou. Má ísť najmä o prepojenie západnej a východnej časti Bratislavy v dĺžke asi 3 kilometre, ktoré by odbremenilo dopravu vo vnútri mesta.
Obíde sa tak najviac zaťažený úsek Šancova - Račianske mýto - Trnavské mýto - Trnavská ulica. S výstavbou tangenty by sa malo začať v roku 2005. Na podrobnosti okolo prípravy tohto projektu sme sa spýtali Vladimíra LUNÁČKA, riaditeľa sekcie dopravy a cestného hospodárstva magistrátu Bratislavy.
- Zámer verejnej stavby severná tangenta sa v súčasnosti pripravuje štátna expertíza. Očakávame, že výsledky posudzovania budú známe na jeseň. Potom stanovíme podmienky ďalšieho postupu z hľadiska technického i finančného. Máme zatiaľ tri varianty - jeden tunelovo-estakádny a dva tunelové. Zámer vybudovania severnej tangenty nekoliduje s už realizovanou výstavbou diaľnic v meste. Naopak je to doplnenie celého komunikačného systému mesta. Je to dôležitá a potrebná súčasť tohto systému a jej vybudovanie je predovšetkým otázkou finančných zdrojov.
Aké sa odhadujú náklady jej výstavby?
- Pre jednotlivé varianty sa počíta s nákladmi cca 4,6, resp. 6,7 miliardy korún. Sú to dosť vysoké náklady, preto sa rozhoduje o dopracovaní tretieho variantu, ktorý by mohol byť lacnejší. Pôjde o tunelový variant severne od železnicnej stanice.
Ako to vyzerá s ostatnými dopravnými stavbami v meste?
- Stavia sa diaľničný úsek Mierová ulica - Senecká cesta, pripravuje sa výstavba diaľničného úseku v Petržalke a úseku Lamačská cesta - Staré grunty.
Aký je vlastne vzťah mesta Bratislava k týmto stavbám?
- V zmysle stavebného zákona k týmto projektom mesto vydáva záväzné stanovisko v územnom konaní. Vytvárame aj podmienky v rámci územného plánu mesta a v prípade, že vzniknú problémy vo vzťahu investora s mestskými časťami, resp. občanmi, snažíme sa pomáhať hľadať kompromisné riešenia.
Zhováral sa Slavo Polanský
NÁŠ ROZHOVOR