Financie na diaľnice vláda zabezpečila

27.11.2006
0
Páčil sa vám článok?

V rámci pracovného výjazdu vlády koncom januára sa s postupom prác na diaľničnom obchvate Bratislavy oboznámil aj slovenský premiér Mikuláš DZURINDA. V tejto súvislosti sme sa ho spýtali, ako vláda pomáha pri riešení dopravy v hlavnom meste.

- V súčasnosti je prvoradá výstavba prieťahov diaľnic územím Bratislavy. Dnes je rozostavaný úsek od Gagarinovej po Zlaté piesky. Ešte tento rok sa začne s výstavbou diaľnice Lamačská cesta - Mlynská dolina. Tunel pod zoo prepojí jestvujúce úseky diaľnic pri Lamači a v Petržalke. Budúci rok sa začne aj s výstavbou prepojenia medzi Viedenskou cestou pri Inchebe a Prístavným mostom. V rámci tohto prepojenia sa vybudujú aj priečne prepojenia a pripojenia ciest. Vytvorením zvýšeného počtu uzlov s možnosťou pripojenia a odpojenia bude diaľničný obchvat vo vysokej miere plniť aj funkciu mestského dopravného okruhu a odbremení dnes také preťažené komunikácie. Finančné prostriedky na plynulú výstavbu tohto programu vláda v dostatočnej miere zabezpečila. Vytvorením stabilnej situácie v realizácii umožňujeme mestu, aby koordinovane pripravovalo nadväzujúce stavby a zvýšilo tak účinnosť vynaložených investícií. Okrem toho sme v štátnom rozpočte vytvorili priestor pre garanciu úverov na výstavbu tzv. košického mosta cez Dunaj. Odborníci totiž zistili, že dobudovaním diaľničných prieťahov by sa mohla situácia na Prístavnom moste ešte viac zhoršiť. Preto spolu s hlavným mestom hľadáme možnosti, ako výstavbu piateho mostu zabezpečiť v čo najkratšom čase.

Ako postupujú práce na výstavbe diaľničného úseku Mierová - Senecká?

- Z hľadiska hustoty dopravy ide o jeden z najdôležitejších úsekov budovanej diaľničnej siete na Slovensku, ktorý má odbremeniť centrum hlavného mesta od tranzitnej automobilovej dopravy. Práce na tomto úseku plynulo pokračujú a má byť hotový v septembri 2002. Náklady na jeho realizáciu predstavujú viac ako 4 miliardy korún.

Mesto deklarovalo, že bez účasti štátu nie je schopné zvládnuť tak finančne náročný projekt, akým je metro. Prispeje vláda na jeho výstavbu?

- Musíme sa držať pri zemi. To znamená, ustáť tú rozkývanú loď, stabilizovať hospodárstvo, odraziť sa a začať jednoducho plniť tie najpotrebnejšie veci. Keď budeme hovoriť o metre, budeme musieť byť veľmi opatrní, budeme sa musieť opierať o stovky hodín veľmi poctivých profesionálnych diskusií, pretože aj tá najlacnejšia alternatíva, dlhá jedenásť kilometrov, by mala stáť okolo pätnásť miliárd korún.

Zhováral sa Milan Šeršík


NÁŠ ROZHOVOR
Páčil sa vám článok?