Sťažností na hromadnú dopravu je menej
O dôsledkoch zmien v trasovaní liniek mestskej hromadnej dopravy v meste, najmä v Petržalke, ku ktorým vlani pristúpil Dopravný podnik Bratislava, sme sa pozhovárali s jeho generálnym riaditeľom Jánom ZACHAROM.
- Začiatkom septembra minulého roku sme reagovali na prieskumy a požiadavky z Petržalky a zvýšili sme prepravné kapacity v špičke v smere do centra spolu o viac ako 14 percent oproti stavu pred 5. septembrom 2005. Zaznamenali sme pokles počtu sťažností a dokonca sa objavujú aj prvé pozitívne ohlasy. Pretrváva problém s prestupovaním, ktorý pravdepodobne zostane aj po vybudovaní električkovej trate do Petržalky. Som rád, že prijatými zmenami sa nám podarilo ušetriť asi 500-tisíc vozokilometrov a 20 miliónov ročne a na druhej strane nasadením nových autobusov Solaris zvýšiť prepravnú kapacitu o vyše 2000 prepravných miest za hodinu. Zvýšenie ponúkanej prepravnej kapacity na mostoch z a do Petržalky napríklad v rannej špičke je o 15,4 percenta viac ako pred septembrom 2005. V Petržalke sme robili prieskum dostupnosti na jednotlivé zastávky MHD, ktorý ukázal, že dostupnosť je menšia ako
Občania sa sťažujú na zhoršený prístup do nemocnice na Antolskej ulici...
- Cestujúci majú dnes k dispozícii viac zastávok, z ktorých sa možno dostať na Antolskú, ako to bolo v minulosti. Predtým ich bolo 16, dnes ich je 27. To je počet zastávok v Petržalke, z ktorých sa dá linkou číslo 99 dostať na Antolskú. Čoraz obľúbenejšia linka 99 chodí aj okolo všetkých petržalských obchodných reťazcov, železničnej stanice, miestneho úradu i kultúrneho strediska a v súčasnosti evidujeme požiadavky na jej posilnenie a jej zabezpečenie nízkopodlažnými vozidlami.
Ako hodláte riešiť zlú situáciu v Devínskej Novej Vsi?
- V Devínskej Novej Vsi je najhoršia situácia s MHD v celej Bratislave. Napätie na linke číslo 21 čiastočne pomohlo znížiť spojenie Devínska Nová Ves - Devín - Nový most linkou č. 28, nie však výrazne. Čakáme na dokončenie stavebných prác v oblasti tunela Sitina, veríme, že keď bude tranzitná doprava presmerovaná cez tunel, bude odľahčená Lamačská cesta, čo by mohlo skrátiť interval linky č. 21 z piatich na štyri minúty s rovnakým počtom vozidiel, a tým zmierniť nepriaznivú situáciu.
Zhováral sa Juraj Handzo
NÁŠ ROZHOVOR