Trolejbusová doprava sa bude ďalej rozvíjať
Začiatkom septembra uviedlo hlavné mesto v spolupráci s dopravným podnikom do prevádzky novú trolejbusovú trať na Dlhé diely. Na tejto trati začalo premávať 6 nových kĺbových nízkopodlažných trolejbusov Škoda Citelis 25Tr s pomocným dieselovým pohonom, ktoré mesto zakúpilo v medzinárodnej verejnej súťaži za vyše 100 miliónov korún.
Na Dlhé diely dnes premávajú tri linky: linka č. 32 spája Dlhé diely s hlavnou železničnou stanicou. Jej interval sa skrátil v špičkovom období z 20 na 15 minút, čo prinieslo zvýšenie kapacity o 33 percent. Linka č. 33 obsluhuje Dlhé diely v slučke medzi Kuklovskou a Molecovou ulicou. Vďaka veľkokapacitným trolejbusom dosiahla zvýšenie kapacity o 6 percent. Okrem týchto dvoch liniek premáva v rannej špičkovej hodine predĺžená linka č. 133, ktorá zabezpečuje priame spojenie Dlhých dielov s centrom mesta pod Nový most.
„Zavedením trolejbusovej dopravy sa zvýšila hodinová kapacita z 1050 cestujúcich na 1420. Oproti stavu spred septembra tohto roku toto zvýšenie predstavuje nárast o 11 percent,“ povedal primátor Bratislavy Andrej Ďurkovský. Zároveň sa podarilo upraviť dobu prevádzky na linke č. 32 na železničnú stanicu denne od 5.00 do 23.00 h. Znížením celkového počtu vypravených autobusov na Dlhé diely sa zníži emisné zaťaženie o 47 ton ročne. „Po plánovanom nákupe ďalších šiestich duobusov a úplnom nahradení autobusov sa znížia škodlivé látky o 200 ton ročne,“ zdôraznil starosta Karlove Vsi Bystrík Hollý.
Nové trolejbusy na Dlhé diely priniesli celkovú vyššiu kapacitu na linkách, skrátenie jazdnej doby o približne dve minúty a zníženie emisného zaťaženia. Jediný negatívny ohlas prišiel na zrušenie obsluhy v úseku Janotova - Baníkova - Segnerova ulica. „Obracanie autobusov po týchto komunikáciách bolo od výstavby sídliska Dlhých dielov považované za provizórium, kým na Riviére nebude vybudované obratisko,“ vysvetľuje Bronislav Weigl z DPB. Vybudovaním tohto obratiska a zmenou trasy linky č. 33 sa odstránilo prestupovanie cestujúcich v uzle „Segnerova“, kde na úzkej zastávke električiek dochádzalo k nebezpečným kolíziám medzi chodcami, autami a električkami.
Mesto chce trolejbusy nasadiť v najbližšom období aj do ďalších lokalít. Uvažuje o trolejovom prepojení od Riviéry cez nábrežie na Hodžovo námestie a cez Mlynskú dolinu na Kramáre. Prioritou pre rozširovanie trolejbusovej dopravy je Patrónka (Vojenská nemocnica - Lamačská - Patrónka - Limbová) s prestupným bodom na Kramároch.