Spor pre platobné karty ako električenky: Podľa ministerstva môže postup dopravného podniku narobiť škody

24.5.2018
0
Električka

Zdroj: DPB

Páčil sa vám článok?

Postup Dopravného podniku Bratislava pri zavedení možnosti využívať platobné karty aj ako električenku nepovažuje ministerstvo dopravy za korektný. Reaguje tak na rozhodnutie DPB zaviesť túto službu a nečakať na svojich partnerov v Integrovanom dopravnom systéme v Bratislavskom kraji, hoci tí vyzývali na spoluprácu a vzájomnú kompatibilitu.

Takýto postup nie je podľa ministerstva korektný jednak voči cestujúcemu, ktorému to spôsobí nové komplikácie, a tiež aj voči ostatným dopravcom v IDS BK, ktorí budú vnímaní ako nepripravení na takýto krok a inovácie. "V rámci IDS BK by jednotliví partneri mali v maximálnej možnej miere postupovať koordinovane a zavádzanie zmien realizovať najmä v prospech cestujúceho, aby systém fungoval spoločne a v duchu najnovších trendov," povedala hovorkyňa ministerstva Karolína Ducká.

Ministerstvo dopravy upozornilo ostatných objednávateľov a DPB na možné riziko tohto kroku. Cestujúci si totiž môže na bankomatovú kartu nahrať iba cestovný lístok na bratislavské zóny (100+101) a nemôže tento predplatný cestovný lístok využiť v dopravných prostriedkoch iných dopravcov v rámci týchto zón. "Teda nemôže na cestovanie v rámci mesta využiť prímestský autobus alebo vlak z dôvodu, že ostatní dopravcovia nemajú zariadenia na čítanie bankomatových kariet. Existuje možnosť, že cestujúci začnú vnímať integrovaný dopravný systém za nespoľahlivý, neprehľadný a zbytočný," podotkla Ducká.

Spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava (BID), koordinátor IDS BSK, pre TASR uviedla, že od minulého roka vedie rokovania o tomto kroku hlavného mesta a DPB. Ten podľa nej nie je v súlade so systémom integrovanej dopravy a so zmluvnými vzťahmi, ktoré sú uzatvorené medzi jednotlivými partnermi.

"Na to, aby mohli cestujúci plnohodnotne využívať integrovanú dopravu v Bratislavskom kraji, všetky cestovné lístky a jednotné prepravné podmienky musia platiť u všetkých zapojených dopravcov," uviedla hovorkyňa BID Eva Kukurová. Autobusový dopravca Slovak Lines, ktorý je zapojený do systému IDS BK taktiež, zdôraznil, že pri integrovanej doprave je nevyhnutná spolupráca a kompatibilita systémov. "Na koordinátora (BID) by mali smerovať iniciatívy jednotlivých dopravcov zapojených do IDS BK v oblasti inovácií. Každé zásadné rozhodnutie o zmene zákazníckych systémov má podliehať schváleniu všetkých účastníkov dohody, čo je podchytené i zmluvne," povedala hovorkyňa Slovak Lines Eva Vozárová.

Generálny riaditeľ DPB Milan Urban argumentuje, že čakali veľmi dlho na ostatných dopravcov a aj na spoločnosť BID, ktorá podľa jeho slov tému platobnej karty ako nosiča cestovného lístka otvorila v polovici roka 2016. "V januári 2017 sme požiadali BID, aby bol tento produkt zavedený v rámci IDS BK. Keďže reakcia nebola taká, akú sme očakávali, tak sme sa do projektu pustili vlastnými silami," priblížil s tým, že systém je pre ostatných partnerov otvorený. DPB je podľa Urbana pripravený znášať akékoľvek následky vo vzťahu k svojim záväzkom v IDS BK. "Z môjho pohľadu však nejde o porušenie zmlúv," podotkol generálny riaditeľ.

(TASR)

Páčil sa vám článok?