Linka 97 je podľa Dopravného podniku neefektívna – kedy ju zrušia?

8.10.2017
Može vodič mhd vysadiť cestujúcich z autobusu s odôvodnením, že nemá pohonné hmoty? - autobus-mhd-ba
Páčil sa vám článok?

Dopravný podnik vyhodnotil využitie linky č. 97 po skončení jej skúšobnej prevádzky a skonštatoval, že jej celková priemerná vyťaženosť v sledovanom trojmesačnom období bola na úrovni 3,4 percenta, t. j. výrazne pod úrovňou ostatných liniek MHD, kde je priemerná vyťaženosť 30-40 percent.

V materiáli, ktorý bol určený poslancom mestského zastupiteľstva, sa píše, že výsledky prieskumu tiež preukazujú, že z električkových liniek č. 1 a 3 nedošlo k nadmernému úbytku cestujúcich a v smere do/z centrálnej mestskej oblasti naďalej prevažne využívajú tento druh dopravy. „Dopravný podnik Bratislava na základe výsledkov vyhodnotenia neodporúča pokračovať v prevádzke linky č. 97. Na prevádzku linky v skúšobnom období bolo celkom vynaložených 133 269 eur (54 618 km), ktoré nie sú pokryté v rámci peňažných prostriedkov bežného transferu rozpočtu na rok 2017,“ píše sa  v materiáli.

Poslanci mali navrhnuté dve alternatívy -  podľa prvej by mala byť linka ukončená už ku koncu septembra a druhá možnosť je zrušiť ju k 15. októbru. Ak by bola ponechaná, jej trasa by sa po uzatvorení Mlynských Nív musela aj tak zmeniť, nachádza sa tam totiž jej konečná zastávka.  Nezanedbateľné nie sú ani ročné náklady na jej prevádzku vo výške 533 074 eur/ročne.

(brn, ilustračné foto: abn)

Páčil sa vám článok?