Vodič MHD vysvetľuje, prečo nevzal cestujúcu s bicyklom do nočného autobusu
Prípad dievčaťa s bicyklom, ktoré nechal vodič MHD v noci na zastávke, za čo ho Dopravný podnik Bratislava potrestal znížením pohyblivej zložky mzdy o 30 eur, vzbudil mimoriadnu pozornosť cestujúcej verejnosti. Bratislavským novinám sa ozval samotný šofér z DPB a.s. a chcel sa vyjadriť ku kauze, v ktorej bol hlavným aktérom.
„Áno, nestál som. Áno, odmietol som prepravu. Nie, nebol plný autobus, avšak vozidlo bolo obsadené v prednej časti na viac ako 50 percent a teda z dôvodu bezpečnosti a ochrany zdravia iných cestujúcich som bicykel nevzal. Vo vozidle boli alkoholizovaní cestujúci, ktorí porozbíjali fľaše a porozlievali alkohol. Boli tam sklenené črepy, takže som cestujúcu s bicyklom nevzal aj z dôvodu ochrany jej majetku. Ak by som ju zobral, mohlo by dôjsť nielen k prípadnému úrazu, ale aj k poškodeniu bicykla (možný defekt)," uviedol vo svojom vyjadrení pre interné potreby DPB vodič nočného spoja N31. Ten zároveň odmieta vyjadrenie cestujúcej Andrey o tom, že by jej na konečnej zastávke vravel niečo o zákaze prepravy bicyklov v nočných linkách.
„Prišla za mnou práve vo chvíli, keď som upratoval črepy z rozbitej fľaše a umýval vozidlo. Dosvedčiť mi to môže aj ďalší vodič, ktorý v tú noc jazdil a stretli sme sa na konečnej pred Hlavnou stanicou. Linku N31 totiž jazdia dvaja vodiči a striedajú sa s linkou N21 kvôli prestávkam. Takže cestujúca o dôvode, prečo som ju nevzal, vedela a napriek tomu na mňa podala na DPB sťažnosť, ktorá podľa mňa nespĺňala podmienky zákona o sťažnostiach, nakoľko ju nepodala cez web formulár DPB a.s, ale prišla iba mailom, nebol na nej zaručený elektronický podpis ani ju nepodpísala v stanovenej lehote osobne," tvrdí vodič MHD, ktorého slová by mohol potvrdiť šéf odborov Autošofér Jozef Hitka.
Jediné, čo si vodič nočného autobusu vyčíta, je to, že možno mal v noci 24. mája dôvod ukončiť prepravu nočnej linky N31 z dôvodu výtržníctva vo vozidle a zavolať na miesto dispečing DPB. „Avšak moja skúsenosť v takýchto prípadoch je taká, že podnik nezasiahne a povie, že mám pokračovať v jazde. Boli prípady, že doslovne hulákali a trieskali do okien či stropu vozidla a bolo mi dispečerom odporučené, aby som pokračoval v jazde aj s danými cestujúcimi. Alebo zavolám, že cestujúci so psom nespĺňa podmienky prepravy (pes nie je na vôdzke, prípadne nemá obojok ani náhubok) a príde tam dispečer a zjazdí ma ako vodiča, že či to myslím vážne a kvôli tomu stojím. Aj keď vyhodím z autobusu bezdomovca, tak ten sa ide na mňa sťažovať a dispečer ma dá do hlásenia! Takto nemám dôvod riešiť veci podľa predpisov. Vodič musí zniesť čokoľvek? Vodič je za všetko zodpovedný a cestujúci nemusí nič, ani len si plniť základné povinnosti?," pýta sa vodič, ktorý priznáva, že naň bolo podaných viacero sťažností a to hlavne preto, že robí hlavne nočné jazdy, kedy sú cestujúci drzejší a viac si vo vozidle dovoľujú.
„Nikto s nimi nechce ísť zbytočne do konfrontácie. Kedysi boli s nami v nočných vozidlách prítomní pracovníci SBS, ale už aj od tohto opatrenia sa akosi upustilo a revízorov tam v noci vôbec nestretnete. Vtedy sa aj oni boja nastúpiť do autobusu!" dodal nahnevane šofér MHD-éčky.
(ars, foto: arf, imhd)