Práce na stavbe piateho mosta cez Dunaj sa práve dostávajú do rozhodujúcej fázy

2.10.2006
Páčil sa vám článok?

Minulý týždeň bola ukončená kompletizácia hlavného mostného poľa piateho mosta cez Dunaj, na ľavom brehu Dunaja. V uplynulých dňoch osadili chýbajúce vrcholové dielce v oboch oblúkoch.

„Tým máme oblúky dokončené a k úplnosti konštrukcii chýba len priečne stuženie, ktorého posledný dielec príde na stavbu v najbližších dňoch,“ povedal nám Ladislav Csáder, generálny riaditeľ akciovej spoločnosti Metro Bratislava, ktorá je investorom výstavby. Zaujímalo nás, kedy sa uskutoční vari najdôležitejšia operácia - presun a osadenie celej 231 metrov dlhej mostnej konštrukcie na pilier číslo 10 v koryte Dunaja. „Termín otočenia oceľovej konštrukcie hlavného mostného poľa nad Dunaj budeme spresňovať v prvej polovici júla, keď budeme mať úplnú dokumentáciu k tejto operácii,“ uviedol L. Csáder. „Okrem technickej pripravenosti celej konštrukcie a všetkých pomocných zariadení treba zohľadniť aj požiadavky plavby na Dunaji a vplyv budú mať klimatické podmienky a stav hladiny Dunaja.“

Na stavbe sa momentálne realizujú aj ďalšie práce. Po vybetónovaní piliera č. 10 v koryte Dunaja sa pripravuje montáž pomocných konštrukcií na otočenie mosta a začína sa s rozoberaním umelého ostrova. Po dokompletizovaní oceľovej konštrukcie hlavného poľa sa začne montáž závesov, ktoré sa už na stavbe zostavujú. Na pravom brehu Dunaja pokračuje montáž polí v inundácii, na ľavom brehu pokračujú práce na estakáde a kolektoroch Košickej ulice a súvisiace prekládky inžinierskych sietí.

Ako ďalej konštatoval L. Csáder, hlavné práce pokračujú podľa prijatého harmonogramu, 7- až 10-dňový sklz vznikol v dodávkach dielcov oceľovej konštrukcie.

„Na pristavenie súlodia, na ktorom sa bude most otáčať, je potrebné koryto v týchto miestach prebagrovať,“ uviedol L. Csáder. „Vzhľadom na pochybnosti o stave brehového opevnenia sme začali s jeho overovacím odkrývaním v predstihu. Bohužiaľ, naše obavy sa potvrdili, brehové opevnenie v týchto miestach je v nevyhovujúcom stave. Preto sme ho museli prisypať a budeme ho spevňovať mikropilótami. Až potom prikročíme k prebagrovaniu koryta.“

Páčil sa vám článok?