Práce na stavbe piateho mosta cez Dunaj sa práve dostávajú do rozhodujúcej fázy
Minulý týždeň bola ukončená kompletizácia hlavného mostného poľa piateho mosta cez Dunaj, na ľavom brehu Dunaja. V uplynulých dňoch osadili chýbajúce vrcholové dielce v oboch oblúkoch.
„Tým máme oblúky dokončené a k úplnosti konštrukcii chýba len priečne stuženie, ktorého posledný dielec príde na stavbu v najbližších dňoch,“ povedal nám Ladislav Csáder, generálny riaditeľ akciovej spoločnosti Metro Bratislava, ktorá je investorom výstavby. Zaujímalo nás, kedy sa uskutoční vari najdôležitejšia operácia - presun a osadenie celej 231 metrov dlhej mostnej konštrukcie na pilier číslo 10 v koryte Dunaja. „Termín otočenia oceľovej konštrukcie hlavného mostného poľa nad Dunaj budeme spresňovať v prvej polovici júla, keď budeme mať úplnú dokumentáciu k tejto operácii,“ uviedol L. Csáder. „Okrem technickej pripravenosti celej konštrukcie a všetkých pomocných zariadení treba zohľadniť aj požiadavky plavby na Dunaji a vplyv budú mať klimatické podmienky a stav hladiny Dunaja.“
Na stavbe sa momentálne realizujú aj ďalšie práce. Po vybetónovaní piliera č. 10 v koryte Dunaja sa pripravuje montáž pomocných konštrukcií na otočenie mosta a začína sa s rozoberaním umelého ostrova. Po dokompletizovaní oceľovej konštrukcie hlavného poľa sa začne montáž závesov, ktoré sa už na stavbe zostavujú. Na pravom brehu Dunaja pokračuje montáž polí v inundácii, na ľavom brehu pokračujú práce na estakáde a kolektoroch Košickej ulice a súvisiace prekládky inžinierskych sietí.
Ako ďalej konštatoval L. Csáder, hlavné práce pokračujú podľa prijatého harmonogramu, 7- až 10-dňový sklz vznikol v dodávkach dielcov oceľovej konštrukcie.
„Na pristavenie súlodia, na ktorom sa bude most otáčať, je potrebné koryto v týchto miestach prebagrovať,“ uviedol L. Csáder. „Vzhľadom na pochybnosti o stave brehového opevnenia sme začali s jeho overovacím odkrývaním v predstihu. Bohužiaľ, naše obavy sa potvrdili, brehové opevnenie v týchto miestach je v nevyhovujúcom stave. Preto sme ho museli prisypať a budeme ho spevňovať mikropilótami. Až potom prikročíme k prebagrovaniu koryta.“