Vrakuňa chce dlhšiu električkovú trať
Vrakuňa spustila petíciu za systémové riešenia proti kolapsu dopravy v mestskej časti. Starosta a poslanci žiadajú spustiť výstavbu vnútromestského obchvatu Vrakune, urýchliť prípravu a realizáciu nových železničných terminálov a vybudovanie záchytných parkovísk na okraji mesta.
Intenzita dopravy po Hradskej ceste dosahuje 22-tisíc áut denne, po ceste z Mostu pri Bratislave do Vrakune prichádza skoro 10-tisíc áut denne. Zápchy na Hradskej už začínajú mať sekundárne efekty a to zaplnenie okolitých ulíc. Cesta z centra do Vrakune trvá v popoludňajšej špičke aj hodinu, mešká mestská hromadná aj regionálna doprava. Chýbajú aj záchytné parkoviská s napojením na verejnú hromadnú dopravu.
Starosta a poslanci preto spustili petíciu, v ktorej žiadajú Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR o systémové riešenia v oblasti dopravy. Prvou oblasťou je čo najrýchlejšia príprava a následná výstavbu preložky cesty v úseku Pharos - Ráztočná ulica vo Vrakuni tak, aby vytvorila vnútromestský obchvat s napojením na plánovaný diaľničný obchvat D4 a odklonila tranzitnú dopravu mimo zastavané územie. Druhou je urýchlená príprava a výstavba terminálov integrovanej osobnej prepravy Vrakuňa a Ružinov spolu s vybudovaním záchytných parkovísk pri železničnej stanici Podunajské Biskupice a v blízkosti plánovaného železničného terminálu Ružinov.
Okrem spomínaných návrhov riešení vnútromestského obchvatu, nových železničných zastávok a záchytných parkovísk navrhuje mestská časť Vrakuňa aj predĺžiť električkovú trať v Ružinove z Astronomickej ulice až po nový železničný terminál. Rovnako predkladá návrh na vybudovanie cyklotrasy z Vrakune do Ružinova.
(ts)