Na linky MHD sú protichodné požiadavky a ich sieť je vraj zbytočne zložitá a hustá

2.10.2006
Páčil sa vám článok?

Ešte pred niekoľkými rokmi nebol problém dostať sa bez prestupovania z jedného konca mesta na druhý, napríklad z Ružinova do Dúbravky, dnes to už možné nie je. Dôvod sa snaží vysvetliť vedenie dopravného podniku.

Ako sme upozornili v minulom vydaní našich novín, systém liniek MHD bol zmenený tak, aby tí, ktorí používajú cestovné lístky na jednu cestu, boli nútení použiť ich pri rovnakých cestách väčšie množstvo ako predtým. Generálny riaditeľ Dopravného podniku Bratislava Ján Zachar nám poskytol vyjadrenie, podľa ktorého dopravný podnik zabezpečuje dopravu na území mesta na základe Ročného projektu organizácie MHD na dané obdobie. Ten vychádza zo zadania, ktoré je spoločenskou objednávkou výkonov vo verejnom záujme a jeho obsahom je predovšetkým linkové vedenie a parametre jednotlivých liniek MHD. „Na tomto mieste treba konštatovať, že návrh linkového vedenia, miesta zastávok MHD, parametrov jednotlivých liniek je vždy konsenzom medzi všetkými požiadavkami, potrebami a možnosťami,“ uviedol J. Zachar, podľa ktorého sa Ročný projekt organizácie MHD spracúva v spolupráci dopravcu a objednávateľa a je prerokovaný so všetkými mestskými časťami. „Žiaľ, veľmi často dochádza k protichodným názorom nielen pri prerokúvaní jednotlivých návrhov, ale aj pri rôznych pripomienkach od cestujúcej verejnosti,“ konštatoval J. Zachar, podľa ktorého bolo dopravné riešenie viackrát posudzované nezávislými odbornými komisiami, ktoré boli zložené nielen zo slovenských, ale aj zahraničných odborníkov v oblasti dopravného inžinierstva. „Práve tieto komisie konštatovali, že sieť MHD v Bratislave je zložitá, zbytočne hustá (v niektorých uliciach je zbytočné vedenie liniek MHD) s mimoriadne hustou sieťou zastávok MHD,“ uviedol. „To, čo je uverejnenou kritikou, že nútime cestujúcich stále viac prestupovať, je vo výsledkoch spracovaných štúdií samozrejmosťou.“

V redakcii si naďalej myslíme, že štúdie nie sú všetkým a dopravný podnik má prihliadať najmä na záujmy a potreby cestujúcej verejnosti.

Páčil sa vám článok?