Ohlasy na nové linkovanie MHD

7.10.2006
0
Páčil sa vám článok?

Nové linkovanie bratislavskej MHD, ktoré vstúpilo do platnosti presne pred mesiacom, vyvolalo množstvo reakcií. Najviac je, pochopiteľne, tých nespokojných, najviac kritických ohlasov prišlo z Petržalky.

Prestupovanie je lotéria

Všimol som si, že autobusy sú načasované tak, aby sa dalo pekne na papieri prestupovať. V realite však nastáva veľakrát pravý opak. Autobus vidím v diaľke ako odišiel, alebo práve odchádza zo zastávky. Musím preto obyčajne 10 minút čakať na ďalší.

Nedalo by sa to trochu posunúť, lebo je to naozaj lotéria. Ak sa to nedá, navrhujem, aby sa vodiči MHD nebáli otvárať dvere. Často sa mi stáva, že chcem prestúpiť na autobus ale vodič má zatvorené dvere. Čaká, až autobus odíde. Potom ich víťazoslávne otvorí.

Milan Urbe, Bratislava
LIST ČITATEĽA

Stačilo pridať dve linky

Nevyhovuje mi, že sa občan Starého Mesta nedostane bez prestupu do nemocnice Antolská. Linky 93 a 83 boli úplne výborné. Cesty neboli preplnené. Podľa mňa by miesto chaotických zmien, stačilo pridať podobne dve linky, ktoré by chodili po Moste Apollo. Iba že by zmena nemala poslúžiť občanom Bratislavy a má slúžiť na sťaženie prístupu občanov Petržalky do centra mesta.

Mário B., Staré Mesto
LIST ČITATEĽA

Hovorí sa len o Petržalke

Stále sa hovorí len o Petržalke, ako keby iné časti v Bratislave neexistovali. No mať zjednodušene povedané „spoj z každej ulice v Petržalke do každej mestskej časti“ je podľa mňa luxusom. Veď väčšina ľudí musí pri cestovaní prestupovať. Takže myslím si, že aj Petržalčania si môžu zvyknúť. Električkové spoje Dúbravky do centra - do Starého Mesta, sú v podstate dobré. Akurát to strašne dlho trvá. Neviem prečo musia stáť pri „každom stĺpe“.

Pamätám si časy, keď chodili zrýchlené spoje. Niekedy nie sú správne nastavené intervaly, najmä pri cestovaní z mesta opačným smerom. Napríklad 1 a 12 nie sú podľa mňa dostatočne koordinovane, pritom na väčšej časti idú po tej istej trase. Je takisto nelogické, aby jednotka bola spojom na železničnú stanicu. Chcel by som vidieť toho človeka, ktorý by cestoval z Dúbravky na železničnú stanicu jednotkou. Oveľa horšie je to pri cestovaní z Dúbravky na Trnavské mýto. Tým sa nikto z kompetentných nezaoberá a pritom si myslím, že túto trasu absolvuje dosť veľa cestujúcich. No riešia sa otázky, či bude niekto z Petržalky cestovať o päť minút viac, alebo či nebodaj nebude musieť presadať.

Ľubomír Vavrovič, Dúbravka
LIST ČITATEĽA

Banská Bystrica môže závidieť

Som študentka na Univerzite Mateja Bela v Banskej Bystrici a rada by som reagovala na mnohé články, ktoré som si prečítala v súvislosti so zmenami MHD v Bratislave. Veľa občanov je nespokojných, ale cestovanie v Bratislave je oproti cestovaniu v Banskej Bystrici úplne bezproblémové.

V Banskej Bystrici sa počas roka až dvakrát menili ceny cestovného. Nakoniec to zostalo na úrovni 15 Sk pre dospelého a 7,50 pre dieťa. Lístky nie sú prestupné. Nastupujeme prednými dverami a pri každom nástupe si vždy musíme kúpiť lístok u vodiča. Žiadne cestovanie pre dôchodcov nad 70 rokov zadarmo, jeden lístok stojí 5 Sk. Dokonca aj ZŤP platia 1 Sk. Nastupovanie prednými dverami značne spomaľuje dopravu. Pätnásťminútové nastupovanie na zastávke nie je ničím výnimočným.

Čerešničkou na torte je zrušenie nočných spojov, po pol jedenástej sa v Bystrici MHD nikam nedostanete, pretože žiadna nechodí. Banská Bystrica sa rozlohou ani počtom obyvateľom Bratislave nevyrovná, nedá sa teda MHD dokonale porovnávať. MHD v žiadnom meste a v žiadnom prípade nemôže byť zisková. Štát a hlavne mestá musia mať samy záujem rozvíjať, skvalitňovať a sprístupniť MHD občanom, aby odľahčili mestá od automobilov, zápch a smogu.

Michaela, Bratislava/Banská Bystrica
LIST ČITATEĽA

Je to skryté zdražovanie?

Cestujem na trase Petržalka – Vrakuňa. Pamätám sa na spoj č. 97 - chodil cez víkendy 4-krát za hodinu pred úpravou spoj č. 97 - chodil cez víkendy 3-krát za hodinu, teraz  premenovaný spoj č. 87 - chodí cez víkendy 2-krát za hodinu, takže, aké je to zlepšenie cestovania? Teraz spoj č. 87 chodí cez pracovné dni 3-krát za hodinu, je to spoj z Vrakune, Podunajských Biskupíc, Dolných honov, Medzijarkov do Petržalky, z takých veľkých sídlisk len 3 spoje jednej linky za hodinu, takže, kde je tu kultúra cestovania?

Pred úpravou mi stačil jeden „polhodinový“ lístok z Petržalky do Vrakune, teraz po úprave z Petržalky do Vrakune mi už nestačí, potrebujem dva lístky alebo jeden hodinový lístok, takže, aké je tu zrýchlenie cestovania ? Je to skryté zdražovanie cestovného!

Ladislav Zmajkovič, Bratislava
LIST ČITATEĽA

Zmyslom je sťažiť nám život

Nemôžem sa pri novej organizácii MHD ubrániť dojmu, že zmyslom toho všetkého bolo sťažiť život obyvateľom Bratislavy, a to najmä takým, ktorí bývajú v odľahlejších častiach mesta. Čím ďalej občan býva, tým väčší problém má dostať sa do centra, resp. inej časti mesta. Sú potrestaní dvakrát, raz, že bývajú ďaleko a druhýkrát, že sa tak ľahko a už vôbec nie kultúrne do mesta nedopravia. Väčšina z nich musí prestupovať, čím sa stráca čas i peniaze, takže je to jednoznačne zo strany Dopravného podniku z hľadiska cestujúceho krok späť.

Nerozumiem celkom dobre tomu, prečo sa napríklad musela skrátiť konečná linky č. 96 v Petržalke o dve zastávky a prečo pôvodné tzv. dlhé autobusy nahradili krátke, ktoré sú teraz neúmerne preplnené. A to nehovorím o tom, že väčšina z nich by po serióznej technickej prehliadke nikdy nemohla brázdiť naše ulice.

Milan Perfecký, Staré Mesto
LIST ČITATEĽA

Inteligent zvládne aj chaos

Je 5. septembra večer.  S pocitom krásne prežitého dňa kráčam k môjmu petržalskému paneláku. Deň „D“. Toto označenie neznamená iba výnimočnosť dnešného dňa, ale symbolizuje aj dopravu. A práve tá naša bratislavská MHD bola dnes niečím výnimočná.  Koľko sa toho dnes zmenilo! Samozrejme, že všetky zmeny v autobusových linkách a ich konečných zastávkach vedú k lepšiemu. Zastávku Vyšehradská mám z Jasovskej ďaleko, ale to nevadí, aspoň si zlepším fyzickú kondíciu ranným behom do práce. Do stredu mesta ide iba autobus 93 z Vyšehradskej. Autobus 93 netreba nikomu predstavovať, ešte včera spájal Petržalku od Lúk VIII, Lúk VII, cez rímskokatolícky kostol, Tesco, Aupark s Novým mostom, Zochovou, Hodžovym námestím a Hlavnou železničnou stanicou.

Dnes sa už teším na zajtra, ako budem prestupovať, aspoň spoznám nových ľudí v novom autobuse. No, síce ten autobus asi nebude najnovší, možno bude do neho pri pršaní aj zatekať, ale z peniažtekov ušetrených vďaka dnešným zmenám sa určite nakúpia nové autobusy. Zámeno „sa“ je čarovné, ono vyrieši všetko. A prečo mám taký dobrý pocit z dnešného dňa? MHD mi zvýšila sebavedomie: podľa hesla: „Poriadok je pre hlúpych, inteligent zvládne aj chaos,“ som si dokázala, kam patrím. Zvládla som zmenu v autobusových linkách a ochotne som radila dezorientovaným cestujúcim. Len škoda, že mi cestovanie trvalo dlhšie ako včera. Ale veď to predsa nevadí. To sa napraví.

Diana Gibalová, Petržalka
LIST ČITATEĽA

Obnovte radšej spoj 89!

Kto rozhodoval a schvaľoval zmeny MHD, nech sa povinne skúsi dostať zo Železničnej stanice Petržalka na Autobusovú stanicu Mlynské nivy. Ako mohli zrušiť priame spojenie medzi týmito cestovnými uzlami? Riešenie je obnoviť spoj 89!

Jozef Križan, Petržalka
LIST ČITATEĽA

Kde zostal zdravý rozum?

Nemôžem sa zbaviť pocitu, že našim „odborníkom“ sa zasa raz podarila „analýza“, ktorá mechanicky modelovala realitu na základe nepresných vstupných údajov a nezohľadňovala iné parametre, ako hustotu obyvateľstva, a nepresné výsledky prieskumu vyťaženosti liniek. Stačí iba jeden postreh zo zastávky linky 99 pre Terne. Napoly chromý deduško s barlami bol donútený prestupovať na linku, ktorá pred tým, než dosiahne nemocnicu na Antolskej, úplne nelogicky chodí 20 minút skoro cez celú Petržalku. Brala expertná skupina do úvahu takú „maličkosť“, že nemocnica na Antolskej je špičkové pracovisko, kam cestujú vážne chorí alebo postihnutí pacienti na vyšetrenie?

Podľa výsledku nie! Zdravý rozum a hlavne srdce by autorom jednoznačne napovedalo, že do nemocnice v niektorých oblastiach svojej činnosti celoslovenského významu bude viesť minimálne jedna priama linka zo železničnej a autobusovej stanice.

Pavol Šucha, Staré Mesto
LIST ČITATEĽA

Tak toto nám tu chýbalo

Som spokojný s našou dopravou a hlavne s ľuďmi, ako to vynikajúco  vymysleli. Klobúk dole. Už sa nemusíme voziť len jedným autobusom alebo linkami, môžeme vyskúšať  konečne aj ďalšie. Čo tam, že sa potrebujem dostať inde, hlavne, že sa veziem, veď si na druhej zastávke s radosťou tých 10 až 30 minút počkám na ďalšiu linku. Do práce načas? Veď si majster, respektíve vedúci zvyknú, že je to pre naše dobro. Nevedeli sme, čo nám tu v hlavnom meste chýba, ale teraz to už vieme. Je to nové linkové vedenie našej MHD.

Matúš Chromek, Bratislava
LIST ČITATEĽA

MHD zostala nespoľahlivá

Chápem, že zmeny v MHD boli potrebné - veď existovalo príliš veľa liniek a niektorým sa zbytočne prekrývali časti trás. Navyše, od 5. septembra sa nikto nevyzná v trasách liniek. V poriadku, na zmeny sa dá zvyknúť - o polrok si ľudia nespomenú na pôvodné trasy. Na čo sa však zvyknúť nedá, je absolútna nespoľahlivosť! Bola taká vždy, a, bohužiaľ, je taká stále! Hoci ste deklarovali, že sa to zlepší. Tvrdili ste, že hoci bude treba častejšie prestupovať, nebude treba tak dlho čakať na spoj. Veľký omyl! Vždy, keď sa niekam ponáhľam, musím si urobiť minimálne 30-minútový náskok - veď čo keby vynechal prvý spoj, a potom nestíham ten druhý, a možno vynechá aj nejaký autobus toho druhého spoja, a potom budem meškať do cieľa mojej cesty, lebo bude taký preplnený, že ľudia v ňom budú stáť len na pol nohy! Pritom by ste väčšinu problémov vyriešili tým, že by spoje chodili podľa toho, ako to sľubujete v rozpisoch! Môžete namietať, že ste nemali dosť šoférov na pokrytie všetkých liniek. Teraz už žiadna výhovorka neobstojí!

Zuzana Luptáková, Bratislava
LIST ČITATEĽA

Začnem radšej jazdiť autom

Je mi jasné, že ten chaos v linkách vytvoril niekto úžasne vzdelaný a šikovný a prešlo to „kvalitným auditom“. Tipujem, že nikto zo zúčastnených neodložil svoje auto a nezačal cestovať do práce s MHD. Napríklad moja cesta do práce mi trvala maximálne 20 minút a stačil mi jeden spoj, aj keď bol natrieskaný na prasknutie, dalo sa to vydržať. Teraz mi to trvá minimálne 40 minút a musím minimálne dvakrát prestupovať. A to som ešte z tých šťastnejších, ktorí bývajú hneď za Starým mostom, a teda nemusia sa premávať hore-dole tou novou okružnou linkou po Petržalke. Je mi jasné, že chcete čo najviac zarobiť, ale ak to má byť za tú cenu, že v preplnenom zasmradenom autobuse plnom bacilov a veľakrát aj chorých ľudí strávim dvakrát toľko času a ak mám v zime mrznúť na prestupových zastávkach a čakať na meškajúcu linku, tak to radšej začnem aj do práce chodiť autom. Mrzí ma to a nikdy som nechápal ľudí, ktorí sa do práce vozia autom, ale evidentne ste mi nedali na výber.

Ľuboš Mocko, Bratislava
LIST ČITATEĽA

Páčil sa vám článok?