Twin City by mala spájať aj električka
O obnovení električkového spojenia Bratislavy s Viedňou uvažuje viedenské Združenie priemyselníkov a viedenský magistrát. Trať s označením S 7 sa dnes končí vo Wolfstahle a má už štandardný vlakový rozchod koľajníc.
V Bratislave si najstarší obyvatelia ešte pamätajú zvyšok tejto trate. Pravda, ešte s rozchodom, ktorý majú dnešné bratislavské električky. Trať spájala Petržalku s konečnou pri Riviére v Karlovej Vsi, v Petržalke končila na Viedenskej ceste, ďalej boli ostnaté drôty a zakázané pásmo.
Vybudovanie tohto spojenia by však bolo výlučne rakúskou záležitosťou, pretože trať by v úseku medzi Wolfstahlom a Bratislavou nekopírovala pôvodnú líniu rýchlej električky do Viedne a na slovenskom území by sa trať nestavala. Zvyšok trate dnes na rakúskej strane vedie okrem iného aj popri letisku Schwechat a súbežne s ňou jazdí aj letiskový rýchlovlak z Viedne na letisko. Podľa projektu má rýchlodráha zo súčasnej konečnej zastávky pokračovať do dediny Kittsee, tam sa napojí na existujúcu trať z Parndorfu do Petržalky. Jazda zo stanice Viedeň - stred do Bratislavy má trvať približne hodinu. Náklady na jej vybudovanie sa odhadujú na 60 miliónov eur a podľa predstaviteľov združenia sa na ňom budú podieľať súkromní investori. Odhaduje sa, že električka by mohla byť v prevádzke do ME vo futbale 2008. Od slovenských železníc sa v tejto súvislosti očakáva po uvedení trate do prevádzky len zladenie grafikonu s rakúskou stranou.