SAD Bratislava má privatizovať Bus Transport
Výberová komisia na privatizáciu Slovenskej autobusovej dopravy (SAD) Bratislava odporučila za nadobúdateľa tohto autobusového dopravcu firmu Bus Transport. Potvrdil to minister hospodárstva Pavol Rusko.
Vlastníkom 70-percentného podielu v spoločnosti Bus Transport je firma HB Reavis Management, ďalších 30 percent vlastní ČSAD Brno. Podľa vyjadrenia P. Ruska bola ponuka tejto spoločnosti o niekoľko desiatok miliónov vyššia ako druhá najlepšia. Ako nás informoval hovorca spoločnosti HB Reavis Ivan Garčár, za 49-percentný podiel ponúkli investori 540 miliónov korún. Za ďalších sedem percent, na ktoré bude mať v prípade víťazstva v tendri opciu, zaplatí Bus Transport 187 miliónov korún. Z celkovej sumy 727 milióna korún má ísť viac ako 511 miliónov na obnovu vozového parku a na účet Fondu národného majetku SR 216 miliónov korún. Hlavným zámerom investorov je totiž obnova zastaraného vozového parku a rozvoj regionálnej dopravy. Oblasť manažovania výkonov autobusovej dopravy bude zabezpečovať ČSAD Brno ako strategický partner spoločnosti Bus Transport. Odporúčanie komisie musí odobriť minister hospodárstva. Ten v prípade súhlasu predloží privatizačný materiál na schválenie vláde.
Spoločnosť HB Reavis pôsobí najmä v oblasti nehnuteľností, v Bratislave vybudovala napríklad administratívne budovy Bratislava Business center, nákupno-zábavné centrum Aupark a momentálne stavia ďalší administratívny komplex Apollo Business Center.
Svoju ponuku na privatizáciu SAD Bratislava podal okrem Bus Transportu v termíne do 19. decembra aj rakúsky autobusový dopravca Blaguss a spoločnosť Avera, ktorej poradcom v tomto tendri bola spoločnosť J&T Finance Group. Posledným záujemcom bola akciová spoločnosť 1. garantovaná Bratislava.
Privatizácia SAD Bratislava ovplyvnila aj tender na výber prevádzkovateľov autobusových liniek v Bratislavskom samosprávnom kraji (BSK). Predseda BSK Ľubo Roman vlani v novembri tender pozastavil do 31. marca 2004. Keďže do tendra podala ponuku aj SAD Bratislava, samosprávny kraj tým chcel umožniť novému investorovi zohľadniť v ponuke na prevádzkovanie regionálnych liniek svoje strategické zámery.