Mesto zvažuje možnosť prevzatia činnosti odťahovej služby do vlastnej kompetencie
Hlavné mesto v súčasnosti rokuje so zástupcami firmy ASTER o predčasnom ukončení nájomnej zmluvy na lokalitu Čierny les a o výkone odťahovej služby, ktorú doteraz na území mesta zabezpečuje táto súkromná spoločnosť.
V prípade vzájomnej dohody je základným cieľom mesta urýchliť prevzatie činnosti odťahovania vozidiel do kompetencie hlavného mesta a túto činnosť výrazne skvalitniť a zvýšiť disciplínu vodičov. Zámerom mesta je začatie činnosti odťahovania vozidiel ako mestskej služby od 1. júla 2004. Predbežná predstava magistrátu je, že by Mestská odťahová služba bola začlenená do štruktúry magistrátu v oddelení cestného hospodárstva ako správcu miestnych komunikácií.
Predchádzajúce vedenie mesta podpísalo so spoločnosťou ASTER zmluvu o odťahovaní vozidiel do 30. apríla 2005. Zároveň tejto firme prenajalo areál Čierny les vo vlastníctve mesta na 10 rokov. Táto nájomná zmluva je podpísaná do konca apríla 2007. Súčasné vedenie mesta považuje túto zmluvu za zjavne nevýhodnú pre mesto. Výkon odťahovej služby sa realizuje len na malej časti tohto areálu, zvyšné priestory nájomca môže prenajímať bez predchádzajúceho súhlasu a vedomia vlastníka - mesta. Pritom mesto podľa doterajšej zmluvy inkasuje za prenájom celého areálu ročne iba 900-tisíc korún.
Hlavným dôvodom na prevzatie odťahovej služby do činností mesta je však zlepšiť kvalitu tejto služby a transparentnosť jej výkonu. V predchádzajúcich rokoch dostalo mesto priamo, ale aj prostredníctvom médií desiatky sťažností a kritiky zo strany obyvateľov Bratislavy na výkon odťahovej služby. Navyše, „vďaka“ tzv. Malchárkovej novele nebolo až do konca minulého roku možné z komunikácií mesta odtiahnuť všetky vozidlá porušujúce zákon, ale iba tie, ktoré tvorili prekážku v plynulosti cestnej premávky. Tak sa rozmohlo parkovanie v pešej zóne, na chodníkoch, verejnej zeleni, dokonca na priechodoch pre chodcov. Súkromná odťahová služba ASTER uvádzala aj z týchto dôvodov ročnú stratu z výkonu tejto činnosti vo výške tri milióny korún (rok 2002) napriek tomu, že za výkon jedného odťahu si účtuje okolo 3600 korún. V prípade, že výkon odťahovej služby prevezme mesto, nebude túto činnosť prevádzkovať pre zisk. Na druhej strane, mesto bude mať tiež nárok na úhradu vynaložených nákladov, aby výkon tejto typickej mestskej služby nefinancovali všetci občania, ale iba tí, ktorí porušili ustanovenia zákona o pozemných komunikáciách a vyhlášky o premávke na pozemných komunikáciách.