Mesto aktívne rieši problémy v doprave
O prijatých zmenách v organizácii dopravy v Karlovej Vsi a o opatreniach na ďalších kritických miestach, kde sa vytvárajú dopravné zápchy, sme sa pozhovárali s námestníkom primátora Karolom KOLADOM.
- Cieľom týchto opatrení bolo sprejazdniť Karloveskú radiálu a Molecovu ulicu tak, aby sa eliminovali ranné dopravné zápchy. Z tohto dôvodu bude každý deň od 7. do 9. hodiny, teda v rannej špičke, križovatka Botanická usporiadaná tak, že signalizácia bude vypnutá a bude tam policajný dohľad. Po dopravnej špičke bude cestná svetelná signalizácia opäť zapnutá. Podotýkam, že potreba kapacity na Botanickej ulici je 4500 - 5000 vozidiel za hodinu, pritom pri zapnutej cestnej svetelnej signalizácii je jej skutočná priepustnosť maximálne 3500 vozidiel za hodinu. Prijaté opatrenia by mali čiastočne zvýšiť priepustnosť tejto komunikácie. Riešením však bude až vybudovanie tretieho jazdného pruhu v lokalite Karloveské rameno, ktorý by spojil Botanickú ulicu s nájazdom na Most Lafranconi. Je to komunikácia riadne plánovaná v územnom pláne a existuje aj dohoda so súkromným investorom o jej vybudovaní.
Dopravné zápchy sa vytvárajú aj na iných miestach, napríklad v Mlynskej doline alebo na Poliankach. Aké opatrenia prijímate v ich prípade?
- Ide o miesta, kde stavia Národná diaľničná spoločnosť. Pred začatím výstavby bolo dohodnuté, že organizácia dopravy bude počas výstavby taká, aby boli vždy v každom smere priepustné dva jazdné pruhy. Budeme dôsledne trvať na tom, aby sa táto požiadavka dodržiavala.
Prijímate potrebné opatrenia na elimináciu dopravných zápch aj na iných kritických miestach v meste?
- Napríklad na Račianskej ulici sme vybudovali cestnú svetelnú signalizáciu v Gaštanovom hájiku, pri Bielom kríži a pri Mladej garde sme odstránili umelé zúženie komunikácie na jeden jazdný pruh, rovnaké opatrenie pripravujeme aj v lokalite pri Riazanskej ulici. Pripravujeme aj vybudovanie pravého odbočovacieho pruhu v smere do mesta na križovatke Račianska - Pionierska pri Výskumnom ústave zváračskom s cieľom zvýšiť jej priepustnosť. Sledujeme situáciu aj na iných radiálach, ale sú tu isté, najmä priestorové obmedzenia, nie všade sa dá komunikácia alebo križovatka rozšíriť.
Zhováral sa Juraj Handzo
NÁŠ ROZHOVOR