Dopravný podnik obnovuje vozový park

6.10.2006
Páčil sa vám článok?

O obnove prostriedkov mestskej hromadnej dopravy a pripravovaných novinkách sme sa pozhovárali s riaditeľom rezortu prevádzky a techniky Dopravného podniku Bratislava Bronislavom WEIGLOM.

- Ceny nových vozidiel sú pomerne vysoké. Nový nízkopodlažný kĺbový autobus stojí asi desať miliónov korún, nová nízkopodlažná električka s veľkosťou spriahnutej „dvojičky“ 70 miliónov, nový kĺbový trolejbus asi 13 miliónov. V rámci opatrení na zlepšenie nášho vozového parku preto väčšinu prostriedkov investujeme do modernizácií existujúcich vozidiel.

Čo konkrétne pripravujete v tomto roku?

- Pokiaľ ide o električky, v tomto roku chceme modernizovať dve vozidlá K2 (harmonikové) a jednu súpravu 2xT3 (spriahnuté „krátke“ vozidlá). Za výhodných podmienok sa nám podarilo zakúpiť jednu súpravu 2xT6 - ide o vozidlá z bývalej firmy ČKD Praha, ktoré sa používali na odskúšanie výzbroje. V prípade trolejbusov chceme takisto pokračovať v modernizácii existujúcich vozidiel - obnova jedného vozidla vyjde asi na päť miliónov, zatiaľ čo nové stojí asi 13 miliónov. V tomto roku vo vlastných dielňach modernizujeme tri vozidlá. Pokiaľ ide o autobusy, ich modernizácia je spojená s prestavaním na plynový pohon (CNG). V tomto roku takto inovujeme 12 vozidiel. Okrem toho kúpime sedem autobusov kategórie MIDI, ktoré na linkách s nižšou obsadenosťou postupne nahrádzajú dožívajúce Karosy.

Pripravuje dopravný podnik v tomto smere niečo nové?

- Samostatnou kapitolou je nákup dvoch autobusov kategórie MINI s kapacitou 20 - 25 osôb, ktorými chceme obsluhovať oblasť Starého Mesta, najmä Horského parku, a tak uspokojiť dlhoročné požiadavky obyvateľov priľahlých lokalít na dopravnú obsluhu tohto územia. Pripravujeme aj projekt na obsluhu území s malým počtom obyvateľov autobusmi kategórie MINI, založený na systéme DRT, čo znamená dopravu na základe dopytu. Podstatou projektu je zabezpečenie dopravnej obsluhy určitých území na základe vopred zadanej objednávky. Takýto systém dopravy by sa mohla využiť napríklad pri dopravnej obsluhe Kalvárie. Tento projekt je v štádiu príprav.


Zhováral sa Juraj Handzo
NÁŠ ROZHOVOR

Páčil sa vám článok?