Ako účinne regulovať parkovanie v meste

6.10.2006
Páčil sa vám článok?

O problémoch v oblasti dopravy a parkovania a o najvýznamnejších dopravných stavbách v meste sme sa pozhovárali s riaditeľkou sekcie dopravy a cestného hospodárstva bratislavského magistrátu Tatianou KRATOCHVÍLOVOU.

- Pre Bratislavu je nepochybne jednou z najvýznamnejších dopravných stavieb most v predĺžení Košickej ulice. Jeho dokončenie bude pre dopravu veľkým prínosom. Obdobie jeho výstavby je však spojené s obmedzeniami, ktoré môžu spôsobovať v organizácii dopravy problémy, pretože si vyžaduje zásahy do existujúcej komunikačnej siete. Druhou takouto významnou stavbou je diaľničný úsek Lamačská cesta - Staré grunty. Rovnako aj v tejto lokalite Bratislavy treba počas výstavby počítať s dopravnými obmedzeniami, ktoré budeme v rámci možností minimalizovať.

Čo by popri zavedení informačného parkovacieho systému mohlo pomôcť zmierniť katastrofálnu situáciu s parkovaním najmä v centre mesta?

- Neviem, či je správne pomenovať situáciu v parkovaní katastrofálnou. Takto ju vnímajú tí vodiči, ktorí chcú parkovať zadarmo čo najbližšie k historickému centru. Považujem za dôležité regulovať parkovanie na uličných státiach zvýšením ceny, pretože práve nízka hodinová sadzba za parkovanie spôsobuje to, že vodiči zaparkujú vozidlo na celý deň, čím neumožnia parkovať iným vodičom krátkodobo. Druhým aspektom je skutočnosť, že ostávajú parkovať na uliciach namiesto toho, aby parkovali v podzemných garážach. Zmena sadzieb za parkovanie v centre Bratislavy je v kompetencii mestskej časti Staré Mesto. K zlepšeniu situácie prispeje aj zavedenie informačného parkovacieho systému.

Nevhodnému parkovaniu môžu zabraňovať kovové alebo betónové zábrany. Nemohli by sa osadzovať napríklad aj na priechodoch pre chodcov, ktoré vodiči tiež zneužívajú na nedovolené parkovanie?

- Osadzovanie zábran je síce najúčinnejší spôsob, ako zabrániť spojazdňovaniu chodníkov a parkovaniu na nich, ale viacerí občania majú výhrady proti jeho estetike. Novela zákona o premávke na pozemných komunikáciách platná od 1. januára 2004 umožňuje vo väčšej miere ako doteraz riešiť takéto dopravné priestupky aj odťahovaním vozidiel. Vzťahuje sa to aj na priechody pre chodcov. Verím, že aj toto je spôsob na dosiahnutie lepšieho poriadku v uliciach nášho mesta.


Zhováral sa Juraj Handzo
NÁŠ ROZHOVOR

Páčil sa vám článok?