Letisko tvrdí, že kolaps v letnej sezóne nehrozí
Niektorí analytici, o ktorých tvrdenia sa opierali aj agentúrne správy, varujú pred letným preťažením bratislavského letiska, ktoré nemusí v špičkovej sezóne zvládnuť výrazné prekročenie svojich kapacít.
Podľa odborníkov je maximálna kapacita, ktorá by ešte nemala spôsobovať meškanie letov a iné nedostatky plynúce z preťaženia, okolo 166-tisíc klientov mesačne. Plánovaná bežná kapacita je v súčasnosti 150-tisíc, už vlani v júli a auguste však prešlo halami letiska za mesiac takmer 190-tisíc cestujúcich. V zime krivka ešte rástla a očakáva sa, že v tohtoročných letných mesiacoch bude chcieť letieť ešte viac ľudí - až 250-tisíc mesačne.
„Letisko je na letnú sezónu pripravené,“ hovorí však hovorkyňa letiska Ivana Paulínyová a zdôrazňuje, že 87-percentný nárast počtu cestujúcich za prvé štyri mesiace tohto roku neznamená, že je to celoročný trend. Argumentuje dokončenou rekonštrukciou letiska, pri ktorej odovzdali do užívania 19 odbavovacích pultov, jeden z nich na nadrozmernú batožinu, aj očakávaným otvorením novej príletovej haly s väčšou kapacitou vybavenej batožinovými pásmi. Táto hala by už mala zároveň spĺňať aj schengenské podmienky. Do leta by malo pribudnúť 130 nových parkovacích miest, čím by ich počet stúpol na 610. Kritici však poukazujú na to, že pri očakávanom výkone v lete prejde letiskom denne vyše 8-tisíc cestujúcich.
Malosť letiska pociťujú najviac cestujúci, ktorí poukazujú na nedostatočné služby a možnosť odpočinku, zástupcovia niektorých leteckých spoločností zasa poukazujú na uprednostňovanie pri vybavovaní príletov a odletov. Tiež hovoria o nedostatočnom technickom vybavení na letiskovej ploche. Pokiaľ ide o pohodlie cestujúcich, I. Paulínyová pripúšťa, že služby nie sú dokonalé - dlhodobo napríklad nefunguje veľká reštaurácia na poschodí. Bola nerentabilná, čo by však pri enormnom náraste prepravených nemalo byť už problémom. Hovorkyňa uvádza, že reštaurácia sa pripravuje do prevádzky a možno by mohla slúžiť už toto leto. Pokiaľ ide o aktuálny stav, hovorí, že počet občerstvovacích miest sa zvýšil a sú otvorené pri každom odlete, v sezóne ich otvárajú aj v noci pri plánovaných charterových letoch. Personál letiska je podľa personálneho riaditeľa Juraja Mitku pripravený aj rečovo, má tiež výrazné rovnošaty, takže je viditeľný a pripravený kvalifikovane poslúžiť verejnosti. Nerovnorodosť v oblečení pripisuje letnému angažovaniu študentov a tiež tomu, že na letisku pôsobia pracovníci ďalších leteckých firiem i cestovných kancelárií a na nich letisko vplyv nemá.
Kritici však varujú pred ďalšími slabinami, za najväčšiu označujú hromadnú dopravu na letisko a z neho a tiež nedostatočné kapacity priestorov a techniky na obslúženie pri príletoch a odletoch, čo sa pri prekročení kapacity letiska môže prejaviť v meškaní pri príletoch i odletoch.