Biskupské klobúky z Laurinskej odstránia
Laurinská ulica sa po dlhodobých problémoch s nevhodným parkovaním, na ktoré sme opakovane poukazovali aj na stránkach našich novín, konečne stala skutočnou súčasťou pešej zóny. Ostáva ešte odstrániť niekoľko pozostatkov.
Ako sme už informovali, staromestskí poslanci vlani v októbri zmenili všeobecne záväzné nariadenie o pešej zóne tak, že časť Laurinskej ulice pri križovatke s Nedbalovou, kde bola zavedená takzvaná mäkká pešia zóna, bola začlenená do režimu takzvanej tvrdej pešej zóny. Táto zmena mala odstrániť stav, keď sa z tejto časti Laurinskej prakticky stalo parkovisko. V mieste, kde sa spája s Nedbalovou ulicou, boli osadené pevné zábrany a zásobovanie tejto časti sa uskutočňuje od 5. do 9. hodiny ráno. Sedem parkovacích miest pre obyvateľov, ktoré sú tam v súčasnosti, bolo presunutých na Klobučnícku ulicu oproti budove Starej tržnice. Z Laurinskej ulice tak vznikne plnohodnotný priestor pešej zóny.
Pozostatkom predchádzajúceho dopravného režimu sú kamenné zábrany v tvare biskupského klobúka, ktorých cieľom bolo zamedziť parkovanie na chodníkoch. Keďže autá už na Laurinskú vchádzať nemôžu, zábrany sa stali zbytočnými. Na staromestskom miestnom úrade sme sa preto zaujímali, či budú odstránené. „Určite budú odstránené,“ ubezpečil nás Vladimír Glasa, vedúci oddelenia dopravy Miestneho úradu Bratislava - Staré Mesto. Ako dodal, na ulici však ostane vysúvací stĺpik, ktorý umožňuje v prípade potreby vjazd do tohto úseku. O ďalšom využití biskupských klobúkov z Laurinskej ulice ani o mieste, kde by prípadne boli premiestnené, sa zatiaľ nerozhodlo.
Presný počet „biskupských klobúkov“ rozmiestnených v centre mesta nie je známy. Dôvodom je podľa V. Glasu to, že kamenné zábrany v tvare biskupského klobúka nerozmiestňuje len mestská časť, ale aj magistrát, pretože niektoré komunikácie spravuje mesto, a sú aj zábrany, ktoré osadili iné subjekty. Osadzovanie „biskupských klobúkov“ na uliciach v centre mesta treba podľa jeho vyjadrenia zvažovať citlivo, pretože sú pomerne široké a v niektorých prípadoch by mohli zužovať priestor pre chodcov.