Aj občania Bratislavy cítia, že dopravné značenie na diaľnici nie je dostatočné
V súvislosti s dopravným značením na úseku diaľnice vedúcom v meste zaujalo stanovisko Dušana Tudíka, ktorý má pre tvrdenia dopravnej polície a správy ciest viacero protiargumentov.
Najvýraznejší z nich je, že ide o bezpečnosť a životy občanov. Obsah podnetov od našich čitateľov sa zhoduje s názormi, ktoré niekoľkokrát tlmočili aj Bratislavské noviny a možno ich zhrnúť do pár slov - značenie upravujúce režim na diaľničnom úseku v meste je nedostatočné a neúplné. Nič totiž neodlišuje diaľnicu od iných vozoviek s dvoma jazdnými pruhmi, nedostatočný je počet tabúľ, z ktorých je zrejmé, že ide o diaľnicu a že je v meste. Na niektorých výjazdoch je značenie informujúce o konci diaľnice, chýbajú však tabule označujúce obmedzenú rýchlosť na príjazdoch a prosté označenie „diaľnica“ môže byť zavádzajúce.
D. Tudík argumentuje tiež vysokým počtom nehôd, na úseku dlhom 10 km sú denne tri nehody, a tiež obrovskou hustotou premávky, ktorá si vyžaduje aj špecifické riešenia. Pre políciu by malo byť varovaním, že pre nedostatočné značenie na diaľnici Praha - Brno, kde bola podobná situácia ako na lieviku Dolnozemská, Einsteinova, diaľnica, tu došlo k havárii slovenského autobusu so šiestimi obeťami. Pozostalí dnes žalujú príslušný dopravný inšpektorát za nedbanlivosť.
Čitatelia tiež odmietajú ako „úsmevné“ tvrdenia riaditeľa bratislavského dopravného inšpektorátu o neprehľadnom lese značiek pravdivým konštatovaním, že prehustenie nehrozí, lebo na celom úseku nie je okrem orientačných tabúľ ani jedna značka. Dopravná polícia si navyše protirečí, lebo na moste Lafranconi, ktorý je oveľa bezpečnejší, značky obmedzujúce rýchlosť na 80 km sú. D. Tudík k tomu dodáva, že na juhovýchodnej viedenskej tangente je na celom úseku dlhom 35 kilometrov 23 (!) značiek obmedzujúcich rýchlosť. „Asi je to iba iný prístup rakúskych úradníkov k bezpečnosti cestnej premávky,“ konštatuje čitateľ.
Motiváciou na obhajobu súčasného stavu môže byť aj vyberanie pokút od dezorientovaných vodičov, najmä z vidieka a cudziny. Treba preto brať vážne výzvy, aby kompetentní rešpektovali hlas motoristickej verejnosti prv, než ich k zlepšeniu značenia prinútia ďalšie havárie.