Opravu zdržujú technické problémy

3.10.2006
Páčil sa vám článok?

Napriek predpokladom, že sa s opravou zosunutého úseku komunikácie nad Devínskou cestou pod Dlhými dielmi začne v prvých jarných dňoch, viacero technických i administratívnych okolností odsunulo práce o niekoľko týždňov.

Potvrdili sa totiž naše pôvodné informácie, že cesta nebola programovo budovaná ako komunikácia miestneho typu, ale vznikla mimovoľne. Podľa informácií z referátu dopravy karloveského miestneho úradu nie je ani zaradená do zoznamu komunikácií a neexistujú, pochopiteľne, dokumenty o jej stavbe a štruktúre. Miestny úrad sa podľa Juraja Tomana z tohto odboru stará o cestu preto, lebo občana nezaujímajú vlastnícke a správcovské vzťahy, ale chce sa dostať k svojmu cieľu. Pretože cesta je očividne cestou nižšej triedy, starala sa o ňu mestská časť. Úsek, kde sa cesta zosunula, je však vo vlastníctve mesta.

Pôvodný termín ukončenia projektovej dokumentácie sa teda oneskoril aj pre súvislosti so spomínanými okolnosťami. V mieste je totiž kanalizačný zberač - vyšlo najavo, že predpokladaný oporný múr by narušil jeho ochranné pásmo, treba teda vyriešiť tento problém, predpokladá sa, že dostane výnimku, to však bude trvať približne dva týždne. Po dokončení projektu bude treba vyhlásiť dve súťaže - na dodávateľa sanácie svahu pod cestou a na dodávateľa novej koruny cesty. To znamená ďalšie čakanie v zmysle zákona o verejnom obstarávaní. Až potom bude možno vydať stavebné povolenie a začať s prácami. Predpokladá sa, že dielo by malo byť hotové do konca tohto roku.

O definitívnom technickom riešení zatiaľ možno hovoriť len teoreticky. Podľa J. Tomana bude pravdepodobne horná časť vyriešená železobetónovou doskou, ktorá bude zakotvená hlbšie - až v spodnej časti nezvetraného skalnatého podložia. Spodnú časť potom asi vyriešia oporným múrom nad Devínskou cestou.

„Mestská časť napriek tomu, že nespravuje, ani nevlastní túto komunikáciu, zabezpečila prenosné dopravné značenie, premostenie miesta pre pešiu komunikáciu a začala pracovať na odstránení havárie,“ uvádza J. Toman. Dodáva, že finančná spoluúčasť vodární na celej oprave, ktorú odhadujú na tri milióny korún, dnes už vyzerá veľmi reálne.

Páčil sa vám článok?