Na vine vraj nie sú vodiči električiek, ale signalizácia, ktorá dáva prednosť autám
Na náš článok z predminulého čísla, v ktorom sa zaoberáme blokovaním priechodov pre chodcov električkami, reagoval riaditeľ rezortu prevádzky a techniky dopravného podniku Bronislav Weigl.
K problému priechodu na zástavke Šafárikovo námestie B. Weigl konštatuje, že dopravný podnik nemôže posunúť čelo zástavky, lebo ďalej do Štúrovej ulice sú vyhradené parkoviská áut priamo na chodníku. „V prípade posunutia zástavky by cestujúci nemali kvôli autám kde stáť na chodníku a museli by sa pomedzi ne predierať, čo je značne nebezpečné, až hazardné,“ píše. Problém podľa jeho slov už dlhšie rieši magistrát a len čo sa podarí parkoviská odstrániť, zástavku posunú. V tejto súvislosti vyjadril poľutovanie, že pri rekonštrukcie Štúrovej sa nenašli peniaze, aby sa na tomto mieste zriadila zastávka viedenského typu.
„Na vine toho, že električky často zablokujú priechod pre chodcov, v žiadnom prípade nie sú vodiči električiek. Svetelná signalizácia je tu nastavená tak, že uprednostňuje autíčka, ale električky nemajú zabezpečený plynulý prejazd...“ hodnotí situáciu na priechode medzi Laurinskou a Dunajskou ulicou. Upozorňuje, že problém sa vyhrocuje teraz, keď pre rekonštrukciu Obchodnej premáva týmto úsekom ešte viac električiek. Aj tu očakáva dopravný podnik pomoc od magistrátu, s ktorým rokoval o tom, aby svetelnú signalizáciu nastavili tak, „...aby električky prepravujúce stovky cestujúcich mali prednosť pred autami, v ktorých sa prepravuje maximálne jeden až jeden a pol človeka.“
V deň, keď sme dostali túto reakciu, zo Štúrovej na Jesenského odbočili tri električky, ktoré sa očividne na zastávku nemôžu zmestiť, a zablokovali priechod, hoci mali chodci zelenú. V našom článku sme nerozoberali nastavenie signalizácie a ani nespochybňujeme výhrady dopravného podniku. Rovnako nespochybňujeme dopravný predpis, ktorý stanovuje, že vodič smie do križovatky vojsť, len keď ju môže bezpečne a spoľahlivo opustiť. Toto pravidlo platí aj preto, že práve vtedy môžu mať zelenú chodci alebo vozidlá z iného smeru.