Do ulíc mesta vyrazili turistické spoje
Od minulého týždňa premáva na trasách medzi letiskom, autobusovou stanicou, hlavnou železničnou stanicou a železničnou stanicou v Petržalke päť vozidiel MHD prispôsobených potrebám turistov.
Vďaka výraznej červenej farbe, logu mesta a sloganu Little Big City (malé veľké mesto) sú vozidlá identifikovateľné na prvý pohľad. Sú vybavené hlásičmi zastávok v slovenčine i v angličtine a vnútornými reklamnými nosičmi s informáciami pre turistov.
Z troch upravených autobusov dva premávajú na linke číslo 61, ktorá spája hlavnú železničnú stanicu s letiskom a jeden na linke číslo 93, ktorá spája hlavnú železničnú stanicu s Petržalkou a petržalskou železničnou stanicou. Jedna upravená električka bude striedavo nasadzovaná na linku 3 a 8, bude teda spájať hlavnú železničnú stanicu s Ružinovom alebo s Račou. Jediný upravený trolejbus zatiaľ premáva na linke číslo 206 medzi autobusovou stanicou Mlynské nivy a Národným ústavom srdcových a cievnych chorôb na Kramároch, po ukončení rekonštrukcie Miletičovej ulice bude na linke číslo 210 spájajúcej hlavnú železničnú stanicu a autobusovú stanicu.
Bratislava na projekt turistických informačných spojov získala z programu PHARE tri milióny korún, ktorými sa financovala obnova interiéru a exteriéru vozidiel a tlač informačných materiálov. Projekt turistických informačných spojov má prispieť k zvýšeniu informovanosti turistov o meste a okolí.
Počet takto upravených vozidiel sa v dohľadnej budúcnosti zvyšovať nebude. Projekt ani neznamená, že sa bude zjednocovať dizajn všetkých vozidiel MHD v meste. Tie sú v súčasnosti pokryté reklamou, neraz celoplošnou, čo býva terčom kritiky cestujúcich. Ako nám povedal generálny riaditeľ Dopravného podniku Bratislava Ján Zachar, dopravný podnik si nemôže dovoliť vzdať sa príjmov z tejto reklamy. Potvrdil, že aj na 22 nových autobusoch s pohonom na stlačený zemný plyn, ktorých nákup schválili mestskí poslanci, bude reklama SPP, tak ako je to na iných vozidlách s týmto pohonom, ktoré dopravný podnik prevádzkuje.