CityLink má za sebou týždeň skúseností
Biele mikrobusy so farebným označením mena firmy CityLink už vyše týždňa premávajú po uliciach Bratislavy. Prvý deň vozili pasažierov zadarmo, aby si na novinku medzi taxíkom a vozidlami hromadnej dopravy zvykli.
Po rokovaniach spoločnosti na magistráte a s dopravným podnikom sa začiatkom minulého týždňa ustálili trasy mikrobusov z Lúk po Novom Moste na Hlavnú stanicu a z Ovsišťa cez Kamenné námestie k hotelu Kyjev a späť. „Stále pokladáme prevádzku za poloskúšobnú,“ hovorí konateľka spoločnosti Tatiana Purdeková. „Preto zatiaľ ani nerobíme štatistiku odvezených pasažierov a údaj o ich počte vám neviem povedať. Subjektívne mám však pocit, že cestujúcich našimi vozmi je denne viac.“
Spoločnosť CityLink nevníma svoju aktivitu ako konkurenciu pre dopravný podnik, čo musí byť zrejmé už pri pohľade na dopravné kapacity - ich vozový park, desať mikrobusov, naraz odvezie 140 cestujúcich. Ich kyvadlová doprava - mikrobusy premávajú po stabilných linkách - má byť len doplnkom medzi hromadnou dopravou a taxíkmi. Vypovedá o tom aj cena vyššia ako za lístok MHD, ale výrazne menej ako za taxík. Na trase možno mikrobusy zastaviť kdekoľvek, kde sa to neprieči pravidlám cestnej premávky, a rovnako tak bude možné z nich vystúpiť.
Mikrobusy nemajú stanovený harmonogram jázd, budú premávať nepretržite. Cestovné je jednotné, na predbežne vytypovaných trasách by mal cestujúci zaplatiť 25 korún bez ohľadu na to, aký kus trasy využije, rovnako ho bude stáť prevoz cez most, ako sedemkilometrová jazda z centra na koncové stanovište v Petržalke. Vozidlá budú brať výlučne cestujúcich na sedenie, kapacita mikrobusu je štrnásť osôb. Denná prevádzka by mala byť od šiestej rána do šiestej večer, silnejšia v špičke, s útlmom cez deň, cez víkendy sa ráta s dopoludňajšou službou.
Súčasťou poloprevádzkového režimu je aj doľaďovanie trás. Napríklad kratšia linka z Ovsišťského námestia k hotelu Kyjev sa predĺžila v oboch smeroch a jazdí z Antolskej cez Šafárikovo námestie a Dostojevského rad na autobusovú stanicu Mlynské Nivy. Linka z Hlavnej stanice je tiež predĺžená, už nekončí na Budatínskej, ale až na Antolskej. Podľa T. Purdekovej by sa v priebehu týždňa mali všetky detaily stabilizovať.