Sú tri varianty výškového vedenia trate

3.10.2006
Páčil sa vám článok?

Cieľom stavby trate je vytvoriť prepojenie Petržalky koľajovou dopravou z lokality Janíkov dvor v koridore Jantárovej cesty s prechodom cez zrekonštruovaný Starý most na Šafárikovo námestie.

Zámer ráta s troma variantmi výškového vedenia trasy nosného systému MHD v úseku od Janíkovho dvora po Bosákovu ulicu, v zostávajúcej časti trasy je výškové vedenie riešené v jednom variante. Tri varianty navrhujú vedenie trate po estakádach, po povrchu alebo polozapustené v zemi. Prvý variant ráta s vedením trate v úseku medzi zastávkou Janíkov dvor a zastávkou Einsteinova na estakáde, v úseku od zastávky Einsteinova po breh Dunaja má byť vedená ako povrchová v uličnom priestore Jantárovej cesty, od Starého mosta po koniec úseku v križovatke Jesenského - Štúrova má trať viesť po povrchu. Druhý variant ráta s tým, že trasa povedie v celej svojej dĺžke po povrchu (okrem mimoúrovňových križovaní s cestnými komunikáciami), tretí ráta s jej čiastočným zapustením pod úroveň terénu v úseku Janíkov dvor - Bosákova. Rozdiely sú aj v cenách: najdrahší je estakádový variant, cena povrchového a polozapusteného je porovnateľná. Náročnou časťou stavby bude vybudovanie estakády ponad Einsteinovu ulicu, diaľnicu, Černyševského ulicu a železnicu, kde sa ráta aj s vybudovaním zastávky, na ktorú má byť prístup zabezpečený výťahmi. Mesto preferuje povrchový variant.

Ako sme už informovali, Starý most v súčasnosti nespĺňa podmienky na to, aby na ňom mohla byť dvojkoľajná električková trať, preto musí byť zrekonštruovaný, pričom sa zvýšia piliere, aby vyhovoval aj požiadavkám lodnej dopravy. Bude tu aj cyklistická lávka a chodník so šírkou tri metre. Projekt rekonštrukcie ráta s dvoma alternatívami, odlišujúcimi sa najmä mierou použitia nových konštrukčných prvkov a šírkou mosta po skončení obnovy.

Výhľadovo má byť trať prevádzkovaná ako električková rýchlodráha. Trať z Petržalky do centra by mal byť iba prvou stavbou budúcej siete nosného dopravného systému, ktorý by mali tvoriť dve radiálne trasy: trasa A - Predmestie (Rača) - Dúbravčice (Dúbravka) a trasa B - Janíkov dvor - Ružinov. Prvou etapou je úsek Janíkov dvor - Trnavské mýto.

Páčil sa vám článok?