Kadiaľ má viesť električková trať
Na navrhovanej električkovej trati z Petržalky do centra mesta, ktorej projekt vypracovala akciová spoločnosť Dopravoprojekt Bratislava, je navrhnutých desať zastávok (staníc).
Konečnou zastávkou má byť Janíkov dvor, južne od Panónskej cesty. Nasledovať by mala zastávka Lúky - Juh, umiestnená medzi sídliskami Lúky V a Lúky VII. Ďalšou v poradí by mala byť zastávka Draždiak, ktorá je navrhnutá západne od sídliska Lúky III medzi týmto sídliskom a ohybom Chorvátskeho ramena. Zastávka Lúky - Sever sa má nachádzať v lokalite medzi sídliskom Lúky VI južne od križovatky Jantárovej cesty s Kutlíkovou ulicou. Potom nasleduje zastávka Háje - Sever, ktorá by mala byť v priestore križovatky Rusovskej cesty s Chorvátskym ramenom východne od Jungmannovej ulice. Zastávka Bosákova by mala byť v priestore križovatky Bosákova - Farského Jantárová. Zastávka Einsteinova je navrhnutá na mostnom objekte ponad Einsteinovu ulicu a mala by plniť funkciu dopravného uzla aj pre železnicu a prímestskú autobusovú dopravu. Zastávka Viedenská na brehu Dunaja má nadväzovať na promenádu. Poslednou na novom úseku električkovej trate je zastávka Štúrova, ktorá má vzniknúť rekonštrukciou dnešnej zastávky.
V Janíkovom dvore by malo byť vybudované aj električkové depo. Aj koniec trate je navrhnutý v troch variantoch. Predpokladá sa, že na trati by malo premávať 44 súprav vozidiel (z toho dve ako záložné).
Ako sa ďalej uvádza v projekte, kým jeden autobus MHD odvezie 135 osôb, plánovaná električka až 220. Navrhovaných 5 električkových liniek tak pri intervale 95 sekúnd odvezie za hodinu až 12 088 osôb. Systém založený na električkách je očividne výkonnejší, nevraviac o iných výhodách, či už ide o vplyv na životné prostredie (zníženie emisií), alebo o okolnosť, že koľajová trať je segregovaná od cestnej dopravy, čo umožní úsporu času a zníženie zaťaženosti cestných komunikácií.