Dopravné nehody v okrese Bratislava IV

31.12.2008
0
Páčil sa vám článok?

Najviac nehôd v okrese Bratislava IV (mestské časti Dúbravka, Karlova Ves, Devínska Nová Ves, Lamač, Záhorská Bystrica) polícia zaznamenala na Lamačskej ceste, kde bolo v minulom roku až 239 nehôd.

Informoval nás o tom riaditeľ Okresného dopravného inšpektorátu Bratislava IV Peter Chandoga. Ďalej z pohľadu nehodovosti nasledujú: Karloveská cesta (152 nehôd), Sch. Trnavského (110), Mlynská dolina (63), Devínska cesta (55), Saratovská (36).

Ako v tejto súvislosti ďalej uviedol P. Chandoga, Dopravný inšpektorát okresného policajného riaditeľstva Bratislava IV bude trvať na tom, aby na Lamačskej a Karloveskej ulici, ktoré sú najnehodovejšie ulice v okrese, boli odstránené všetky reklamné, informačné a propagačné panely. Odvolal sa pritom na zmenu zákona o pozemných komunikáciách, ktorá vstúpila do účinnosti 1. januára 1999 a podľa ktorej „na diaľniciach, cestách pre motorové vozidlá a medzinárodných cestných ťahoch a v ich ochranných pásmach je okrem odpočívadiel zakázané umiestňovať reklamné, informačné a propagačné zariadenia“. Vlastníci, správcovia alebo užívatelia takýchto panelov sú povinní podľa zákona ich odstrániť do jedného roku odo dňa nadobudnutia účinnosti zákona.

Najčastejšou príčinou dopravných nehôd v okrese Bratislava IV bolo v minulom roku nedodržanie bezpečnej vzdialenosti - 329 nehôd. V 296 prípadoch bolo príčinou nehody nevenovanie sa riadeniu vozidla a v 263 prípadoch nedanie prednosti v jazde. Ďalej nasledujú: nesprávne otáčanie a cúvanie (143) a neprispôsobenie rýchlosti jazdy (139). Najnehodovejším dňom bola streda (priemerne 102 nehôd), ďalej pondelok (96), piatok (93) a utorok (89).

„Z doterajších skúseností pri kontrole cestnej premávky zisťujeme, že až tri štvrtiny vodičov nepoznajú a vôbec nevedia, že existuje nejaký zákon a vyhláška o pravidlách cestnej premávky. Samozrejme, že potom nerešpektujú niektoré ustanovenia zákona o premávke na pozemných komunikáciách a dochádza k častým nehodám a následne aj k ublíženiu na zdraví a usmrteniu, najmä na priechodoch pre chodcov,“ uviedol P. Chandoga. Ako ďalej upozornil, to isté však platí aj o chodcoch, ktorí ako účastníci cestnej premávky nevedia, kedy majú či nemajú absolútnu prednosť na priechode pre chodcov.

(brn)

Páčil sa vám článok?