Integrovanú dopravu zavedú už v roku 2007

3.10.2006
Páčil sa vám článok?

Systém integrovanej dopravy na území Bratislavy a Bratislavského samosprávneho kraja sa pravdepodobne uvedie do praxe v druhom polroku budúceho roku.

Vlani v júli vznikla obchodná spoločnosť Bratislavská integrovaná spoločnosť (BID), ktorej zriaďovateľom je Bratislavský samosprávny kraj (je v nej 65-percentným podielnikom) a mesto Bratislava (35-percentný podielnik). Úlohou tejto spoločnosti je realizácia kvalitnej dopravy za rozumnú cenu na území Bratislavy a Bratislavského samosprávneho kraja, pri ktorej budú môcť cestujúci s použitím jedného druhu cestovného lístka využívať všetky druhy verejnej dopravy - teda osobné vlaky Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK), autobusy Slovenskej autobusovej dopravy (SAD) Bratislava a prostriedky mestskej hromadnej dopravy. Jedným z cieľov zavedenia tohto systému je zefektívniťdopravu, čo sa má zabezpečiť tým, aby po paralelných trasách nejazdili vozidlá rôznych dopravcov.

Jedným z prvých krokov k zavedeniu Bratislavskej integrovanej dopravy bola prvá koordinačná porada, ktorá sa uskutočnila minulú stredu. Zástupcovia Dopravného podniku Bratislava, SAD Bratislava a ZSSK sa dohodli, že pripravia podklady, na základe ktorých bude možné posúdiť rozsah a spôsob vytvorenia integrovanej dopravy na území Bratislavského samosprávneho kraja a Bratislavy. Všetky zúčastnené subjekty sú obchodnými spoločnosťami, sú teda zainteresované na tom, aby dosahovali zisk, v súčasnosti sú vytvorené aj podmienky na financovanie takejto dopravy.

Podľa konateľa spoločnosti BID Petra Klučku je reálnym termínom na zavedenie integrovaného dopravného systému druhý polrok roku 2007. Už do začiatku druhého polroka tohto roka by sa mal spustiť pilotný projekt fungovania integrovanej dopravy na trasách, kde v súčasnosti existujú súbežné linky rôznych druhov dopráv. Ide napríklad o Marianku, Chorvátsky Grob, Devínsku Novú Ves, Dunajskú Lužnú a podobne. Okrem toho bude do spustenia systému potrebné vykonať veľa práce v tarifnej oblasti, ale aj v oblasti spravodlivého prerozdelenia tržieb medzi jednotlivými dopravcami. Cieľom je, aby občania mohli cestovať s použitím jedného cestovného lístka (čipovej karty na viacnásobné použitie, ale aj jednorazového cestovného lístka).

Vytvorenie integrovaného dopravného systému má ešte jeden aspekt: občanovi ponúkne alternatívu k individuálnej doprave, ktorej podiel na celkovom počte prepravených osôb sa z roka na rok zvyšuje, keď stále viac ľudí cestuje najmä za prácou autom.

Páčil sa vám článok?