Mesto Bratislava začne formulovať novú komplexnejšiu parkovaciu politiku

3.10.2006
Páčil sa vám článok?

Keďže situácia s parkovaním najmä v centre Bratislavy je čoraz kritickejšia, mesto hľadá východisko v tvorbe novej parkovacej politiky, ktorou sa nedávno zaoberalo aj mestské zastupiteľstvo.

Návrh postupu pri tvorbe koncepcie parkovacej politiky na území mesta pripravila spoločnosť Mestský parkovací systém. Tento materiál okrem sformulovania cieľov parkovacej politiky obsahuje aj návrh na zriadenie parkovacích zón, ktoré by umožnili rozdelenie mesta pre potreby jednotnej mestskej parkovacej politiky. Jeho podstatou je návrh na využitie poznatkov získaných pri prevádzkovaní prvej zóny kontrolovaného parkovania v mestskej časti Bratislava - Staré Mesto a rozšírenie podobného spôsobu organizovaného parkovania na širšie územie centra mesta. Návrh rozčleňuje mesto na historické jadro, do ktorého je zákaz vjazdu s výnimkou vjazdu na osobitné povolenie a parkovanie je možné iba na presne určených miestach a vo vnútri objektov, a na niekoľko zón. Zóna A1 je vlastne súčasnou zónou s kontrolovaným parkovaním, ktorú prevádzkuje Bratislavská parkovacia služba. Zóna A2 je vymedzená oblasťou vo vnútri vnútorného dopravného okruhu (Štefánikova - Staromestská - Vajanského nábrežie - Pribinova - Košická - Prievozská - Karadžičova - Legionárska - Šancová). Zóna B - Palisády je oblasť ležiaca na západ od Štefánikovej ulice, zahŕňajúca územie okolo ulice Fraňa Kráľa, Palisád a nábrežia od tunela po Nový most. Zóna C1 - Mlynské Nivy je oblasť na východnej strane vnútorného dopravného okruhu (Trnavská - Jégého - Miletičova - Plynárenská - Prístavná - Pribinova - Karadžičova - Legionárska). Zóna C2 - Vajnorská zahŕňa územie ležiace okolo Vajnorskej ulice od Šancovej po Tomášikovu ulicu.

Návrh ďalej ráta s vytvorením tzv. okrskových centier v územiach, kde narastá prevaha komerčných aktivít nad rezidenčnými. Zohľadňuje existenciu obytných oblastí, kde regulácia (spoplatnenie) uličného parkovania nie je vzhľadom na dominanciu obytnej funkcie vhodná. Pokiaľ ide o rekreačné oblasti (Železná studnička, Koliba - Kamzík, Petržalka - nábrežie, Sad J. Kráľa, Podunajská hrádza od Nového mosta po mestskú časť Čunovo a Vodné dielo Čunovo), regulácia parkovania by sa mala riešiť lokálne. Návrh obsahuje aj zásady riešenia statickej dopravy v jednotlivých mestských častiach.

Páčil sa vám článok?