Prieskumy ukázali, že vodiči si na nový Most Apollo už zvykli, využívajú ho viac

3.10.2006
Páčil sa vám článok?

Zatiaľ čo v prvých dňoch po uvedení Mosta Apollo do prevádzky bola na ňom nižšia intenzita dopravy, ako sa predpokladalo, situácia sa mení a nové spojenie dunajských brehov využíva čoraz viac vodičov.

Prognózy vypracované ešte pred uvedením mosta do prevádzky hovorili o tom, že denne po moste prejde 40-tisíc až 45-tisíc vozidiel. Prieskum, ktorý sa uskutočnil 28. septembra, však ukázal, že tieto čísla sú oveľa nižšie. Most mal obrovskú kapacitnú rezervu, a to aj v čase dopravných špičiek. Opakovaný prieskum, ktorý zohľadňoval aj jednotlivé hodiny v priebehu dňa, resp. noci, sa uskutočnil 8. decembra. V tom čase už platil zákaz odbočenia do Bosákovej ulice, teda pre časť účastníkov cestnej premávky sa atraktivita Mosta Apollo znížila. Napriek tomuto faktoru sa ukázalo, že intenzita premávky na moste v porovnaní s prvým prieskumom badateľne vzrástla, a to inak v každom z oboch smerov, inak v rannej (od siedmej do ôsmej hodiny) a inak v popoludňajšej (od 16. do 17. hodiny) špičke.

Ráno, pochopiteľne, na moste prevláda doprava v smere z Petržalky do centra. V tomto smere vzrástla doprava oproti prvému prieskumu o 77 percent, teda 1955 vozidiel za hodinu, čo je ešte ďaleko od reálnej maximálnej priepustnosti mosta, ktorý zvládne aj väčšiu záťaž. V opačnom smere - z centra do Petržalky - vzrástla doprava o 16 percent. V popoludňajších hodinách vzrástla v porovnaní s prvým prieskumom intenzita dopravy z centra do Petržalky o 133,5 percenta, čo predstavuje 2462 vozidiel za hodinu, a to aj napriek spomenutému zákazu odbočenia do Bosákovej ulice. Aj táto intenzita dopravy má ešte ďaleko od kapacitných možností mosta, ktorý má v tomto smere ešte solídnu rezervu. Je to dané aj okolnosťou, že v smere do Petržalky dopravu nehatia úrovňové križovatky.

Prieskum, ktorý vypracovalo magistrátne oddelenie dopravného plánovania a riadenia dopravy, potvrdil, že návyky vodičov sa menia len postupne, ale napokon čoraz viac z nich „objavuje“ nové premostenie Dunaja. Tento trend príliš neovplyvnil ani zákaz odbočenia do Bosákovej ulice, ktorý je len dočasný.

Páčil sa vám článok?