Práce na objektoch diaľničného úseku D2 Lamačská cesta - Staré grunty pokračujú

3.10.2006
Páčil sa vám článok?

Výstavba diaľničného úseku Lamačská cesta - Staré grunty, ktorej súčasťou je aj tunel Sitina, dospela do fázy, keď si vyžiadala dopravné obmedzenia na oboch vyústeniach tunela v Mlynskej doline, aj na lamačskej strane.

V Mlynskej doline sa robia práce na zárubných múroch na ľavej strane v smere od výjazdu z tunela na Most Lafranconi. Práce sa momentálne sústreďujú na objekty „predtunelovej“ križovatky (diaľničného mosta a podcestia), ktorá bude riešiť prepojenie mestských komunikácií s diaľnicou. Výstavba si vyžaduje niekoľkonásobné prekladanie dopravy a rôzne dopravné obmedzenia. „Momentálne sú v Mlynskej doline zachované tri jazdné pruhy,“ povedal nám Peter Sitár z Národnej diaľničnej spoločnosti. „V smere od Mosta Lafranconi na Patrónku sú v prevádzke dva jazdné pruhy, pričom pravý slúži pre nákladnú a kamiónovú dopravu, ľavý pre osobnú dopravu a mestskú hromadnú dopravu. Jeden jazdný pruh je v smere od Patrónky na Most Lafranconi a do mesta.“

Podľa P. Sitára je predpoklad, že spomenuté objekty budú dokončené v druhej polovici budúceho roku. „Treba preložiť niekoľko inžinierskych sietí, čo v zimnom období nie je možné,“ vysvetlil.

Priaznivé klimatické podmienky umožnili začatie zasypávanie tunelových rúr na oboch portáloch - južnom v Mlynskej doline i severnom na lamačskej strane. Aj na lamačskej strane sa buduje „predtunelová“ križovatka umožňujúca prepojenie mestských komunikácií s diaľnicou. „Dokončené sú piliere diaľničného mosta, ktorý premosťuje Dúbravskú cestu,“ priblížil nám P. Sitár dianie na lamačskej strane. „Vykonáva sa armovanie a príprava na betonáž, prekládka vodovodného potrubia a ďalších inžinierskych sietí.“

Existujúca diaľnica bude rozšírená a výškovo odklonená od existujúcej trasy, oblúkom sa bude napájať na budovaný diaľničný most a následne na tunel. Pôvodná Lamačská cesta bude umožňovať prepojenie mesta a Lamača bez križovania diaľnice. Buduje sa aj predĺženie Harmincovej ulice z Dúbravky, ktoré umožní prepojenie s diaľnicou, s mestom a po premostení železničnej trate aj prejazd z Dúbravky do Lamača v lokalite Rázsochy. Nosným objektom celého úseku diaľnice je tunel Sitina, v ktorom sa asi do Vianoc skončia práce na stavebnej časti. „Nasledujúci polrok sa bude budovať technologická časť,“ konštatoval P. Sitár.

Zmluvný termín odovzdania stavby je máj 2007, robí sa však všetko pre to, aby bol skrátený a celá stavba diaľničného úseku mohla byť odovzdaná do užívania koncom budúceho roku.

Páčil sa vám článok?