Kvôli TEN-T 17 zmenia územný plán mesta

29.4.2008
0
Páčil sa vám článok?

Projekt prepojenia železničných koridorov TEN-T-17 v Bratislave pokročil. Ukončili sa práce na dopravno-urbanistickej štúdii, ktorá je podkladom na vypracovanie zmien a doplnkov v územnom pláne mesta.

Spoločnosť Dopravoprojekt zohľadnila pripomienky mesta a odovzdala na magistrát čistopis dopravno-urbanistickej štúdie. Jej zástupcovia predpokladajú, že v tomto roku mestskí poslanci schvália potrebné zmeny v územnom pláne a na jar budúceho roku by mohlo byť na svete aj právoplatné územné rozhodnutie a samotný stavebný zámer. S výstavbou sa ráta od roku 2011 do roku 2015, resp. 2016. V najbližších dňoch sa očakáva prijatie záväzného stanoviska mesta.

Prepojenie železničných koridorov TEN-T je súčasťou budúcej európskej magistrály číslo 17 na trati Paríž - Štrasburg - Štutgart - Viedeň - Bratislava. Projekt sa skladá z troch stavieb, z nich dve zasiahnu širšie centrum mesta, tretia je na území Devínskej Novej Vsi po štátnu hranicu s Rakúskom. Nové železničné úseky vrátane tunela využije hlavné mesto pre potreby nosného dopravného systému prevádzkou tzv. rýchlovlakov typu S-Bahn. Klasická električková doprava tu možná nebude.

Najdôležitejšou časťou projektu je stavba, ktorá vedie od železničnej stanice Rača cez stanicu Predmestie, Filiálku až po stanicu Petržalka. Úsek bude vedený najmä v tunelových rúrach. Ďalšou významnou stavbou je napojenie Letiska M. R. Štefánika na železničnú štruktúru mesta. V tomto prípade ide o tri úseky - prvým je zdvojkoľajnenie železničnej trate od stanice Petržalka po štátnu hranicu smerom na Kittsee. Druhý úsek sa týka zdvojkoľajnenia medzi Hlavnou stanicou a stanicou Nové Mesto. Tretím je zapojenie letiska zo smeru od Petržalky a aj od Nového Mesta.

Investorom projektu prepojenia železničných koridorov v Bratislave sú Železnice SR. Predpokladané náklady sú vo výške 20 miliárd korún (615, 896 milióna eur), väčšia časť sa má hradiť z európskych fondov. Projekty a inžiniersku prípravu ma na starosti spoločnosť DI Koridor, s.r.o.. Tú na základe podmienok verejnej súťaže založili a jej akcionármi sa stali spoločnosť Dopravoprojekt, a.s. a Infraprojekt, s.r.o.. Prvé verejné prerokovanie štúdie projektu bolo v petržalskej budove Technopolu 29. októbra 2007.

(rob)

Páčil sa vám článok?