Vedenie DPB odmieta, že preferuje autobusy SOR

23.4.2008
0
Páčil sa vám článok?

Dopravný podnik Bratislava odmieta tvrdenia o uprednostňovaní konkrétneho výrobcu v súvislosti s vypísaným výberovým konaním na dodávku jedenásťmetrových nízkopodlažných naftových autobusov.

Čitateľ Daniel Žák sa domnieva, že súťaž na jedenásťmetrové autobusy nápadne nahráva do kariet istému českému výrobcovi. „Nemenovaný výrobca minulý rok ohlásil výrobu prototypu kĺbového autobusu, ktorý však doteraz neprešiel potrebnými skúškami, a tak aj laickej verejnosti začína byť jasné, že sa čaká na vyvoleného výrobcu, kým dostane odobrenie na svoj kĺbový autobus, na ktorý Bratislava čaká,“ myslí si D. Žák.

Generálny riaditeľ Dopravného podniku Bratislava, a.s., Róbert Kadnár (SDKÚ-DS) nevie, ako vznikla fáma, že budú uprednostňovať konkrétneho výrobcu. Niekto si to podľa neho možno vydedukoval z toho, že DPB testoval nový kĺbový autobus SOR. Pripomenul, že spoločnosť testovala aj Irisbus, Tedom či Mercedes.

„V minulom roku som dal vypracovať pomerne rozsiahlu metodiku na vyhodnocovanie testovaných autobusov, od technických parametrov až po subjektívne pocity vodičov,“ konštatuje R. Kadnár. Dopravca tým chce predísť situáciám, v ktorých by sa nové vozidlo na konečnej nevedelo vytočiť (Hlavná stanica), neprešlo istým úsekom (Starý most), alebo trhalo na vyjazdených koľajach časti náprav.

Testovanie vozidiel rôznych výrobcov je podľa generálneho riaditeľa pre podnik výhodné. Uviedol, že verejná súťaž bude postavená v prvom rade na referenciách a v druhom na celkových nákladoch na prevádzku, ktoré budú zahrňovať okrem obstarávacej ceny aj náklady na servis. „Chceme použiť maximálnu ochranu pred nekvalitnými a nerenomovanými značkami, ktoré by sa chceli presadiť dumpingovou obstarávacou cenou,“ uzavrel špekulácie o uprednostňovaní jedného výrobcu.

Mestský dopravca nedávno vypísal verejnú súťaž na 60 jedenásťmetrových autobusov do roku 2011 napriek tomu, že mesto potrebuje dlhé kĺbové autobusy kvôli zvýšeniu prepravnej kapacity cestujúcich. V tomto roku chce DPB získať osem vozidiel, tri pre podnikovú autoškolu a päť pre prímestskú dopravu do Wolfsthalu. V súvislosti so vzťahom k výrobcovi autobusov SOR Libchavy, ktorého ovláda skupina J&T uviedol, že rámcová zmluva so spoločnosťou SOR Libchavy bola ukončená k 31.decembru 2007.  

„Momentálne je vzťah s touto spoločnosťou taký, že sme ich autorizovaným servisom, pretože autobusmi tejto značky disponujú viacerí dopravcovia v regióne a pre nás je výhodné tento servis realizovať vo vlastnej kapacite, ktorú môžeme predávať do externého prostredia,“ dodal R. Kadnár.

(rob)

Páčil sa vám článok?