Hala by bola z dopravného hľadiska problémom

22.4.2008
0
Páčil sa vám článok?

Ak by bola viacúčelová aréna pre potreby majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji situovaná na mieste súčasného areálu Základnej školy Kalinčiakova, z dopravného hľadiska by to znamenalo veľký problém.

Naznačujú to predbežné východiská pre dopravno-inžinierske posúdenie multifunkčnej haly v tejto lokalite, ktoré nechal vypracovať prvý námestník primátora Bratislavy Milan Cílek. V týchto predbežných východiskách sa vychádza z predpokladu, že súčasťou multifunkčnej haly by boli parkoviská sa kapacitou 2200 parkovacích miest. Predmetom posúdenia sa stala križovatka Bajkalská - Trnavská, pričom sa vychádzalo z dopravných pomerov v časovom rozmedzí medzi 16. a 17. hodinou.

Z východísk sa možno dozvedieť, aká miera preťaženia vstupu do križovatky by vznikla na Bajkalskej ulici v smere od Vajnorskej ulice. V smere vpravo - odbočenie na Trnavskú (Jégého) - by nastalo preťaženie o minimálne 20 percent, v priamom smere (Bajkalská - Drieňová) by preťaženie bolo minimálne 51 percent a v smere vľavo - odbočenie na Trnavskú (Sabinovskú) - by bolo preťaženie o minimálne 10 percent.

Ako sa uvádza v materiáli, najhoršia situácia nastane na vstupe do križovatky pre priamy smer (Drieňová) s preťažením o 51 percent, teda 850 vozidiel za hodinu, čo v praxi znamená vytvorenie kolóny s dĺžkou 2380 metrov. „V konečnom dôsledku, keďže výjazd z parkovísk je umiestnený len cca 200 metrov od križovatky, nie je v daných podmienkach možné v priebehu jednej hodiny dostať z parkovísk haly ani len polovicu ani len polovicu zapakovaných vozidiel,“ uvádza sa v materiáli.

Preto je podľa týchto predbežných východísk za daných podmienok nevyhnutné, aby podujatia v hale končili zásadne až po 21. hodine, kedy je už frekvencia dopravy na tejto križovatke nižšia. Aby sa dalo posúdiť, aký vplyv by mala multifunkčná hala na Kalinčiakovej na dopravu v tomto období, bolo by potrebné vykonať dopravný prieskum križovatky v čase od 19. do 22 .hodiny.

„Zatiaľ pracujeme s imaginárnymi číslami,“ upozorňuje M. Cílek. „Projekt arény, ktorý by umožňoval vytvorenie dopravnej štúdie s presnými údajmi, zatiaľ neexistuje.“

Počet parkovacích miest na parkoviskách prislúchajúcich k budúcej hale ešte reálne nie je známy, medializované boli rôzne číselné údaje. Na tomto základe možno vytvárať len približné odhady, aký vplyv by mala multifunkčná hala na dopravu v bezprostrednom a širšom okolí.

(juh)

Páčil sa vám článok?