Oprava električkových tratí má stáť asi 780 miliónov
Dopravný podnik Bratislava pripravil návrh na rekonštrukciu a obnovu siedmich úsekov električkových tratí na roky 2008 - 2010. Dopravca chce počas týchto rokov opraviť spolu 5896 metrov dvojkoľajných úsekov tratí.
Okrem už známeho zámeru na opravu trate v tuneli (
Predpokladané náklady na tunel sú 190 miliónov korún a so začatím jeho opravy sa ráta už koncom tohto roka. S jeho úplným uzatvorením sa ráta asi na štyri mesiace. Známa je aj informácia o plánovanej tohtoročnej oprave úseku Trnavské mýto - Záhradnícka, ktorý je v kritickom stave a rekonštrukcia si vyžiada náklady asi 30 miliónov korún.
Ďalšia oprava čaká aj na úsek Vozovňa Krasňany - Nový záhon, kde je neúnosný koľajový spodok, rozpadnuté drevené podvaly, nefunkčné upevnenie koľajníc, rozpadnutá geometrická poloha koľaje, ale aj nežiaduci pohyb koľajníc. Oprava s nákladmi asi 20 miliónov by mala byť hotová do konca roka 2009. Úsek Legionárska - Trnavské mýto je v zlom stave z podobných dôvodov, oprava má stáť 45 miliónov a ráta sa s ňou v roku 2009.
Ďalší električkový úsek trate Starohorská - Šancová by chcel dopravca opravovať v roku 2009 s nákladmi 200 miliónov korún s tým, že rekonštrukciu úseku Šancová - Hlavná stanica by mal robiť investor celého predstaničného priestoru až po Štefanovičovu ulicu v podzemí. Na ďalšiu opravu v roku 2009, tentoraz na Americkom námestí, má ísť asi 25 miliónov korún.
Najnáročnejší úsek celej obnovy bude trať Hanulova - Pri kríži v Dúbravke. Investor ju chce robiť na dve etapy. Prvá si v roku 2009 vyžiada náklady asi 150 miliónov korún a cena druhej bude v roku 2010 asi 120 miliónov. V prípade Dúbravky ide najmä o opravu nestabilného podložia, zlého výškového vedenia koľají, nadmerný prenos vibrácií do blízkych budov a hlučnosť električkovej trate.
V roku 2007 DPB opravil
Väčšia časť električkových tratí v meste bola postavená v
(rob)