Trolejbusovú trať na Dlhé diely by mali vybudovať v priebehu jari budúceho roka
Na magistráte už posudzujú zámer vybudovať na sídlisku Dlhé Diely trolejbusovú trať. Jej výstavbu chce Dopravný podnik Bratislava stihnúť za dva mesiace, pravdepodobne v čase od apríla do júna 2006.
Trolejbusová trať má nahradiť súčasné autobusové linky číslo 33 a čiastočne aj 32 a mala by viesť z Karloveskej ulice cez Molecovu, ulicu H. Meličkovej, Majerníkovu a Kuklovskú na jestvujúcej konečnej autobusov. Zámer ráta s dvoma alternatívami riešenia dolného obratiska - prvá ráta s jeho vybudovaním pri súčasných zastávkach električky vedľa čerpacej stanice Shell, druhá s jeho vybudovaním v križovatke Riviéra. Na trati budú premávať nové vozidlá s tzv. duálnym pohonom - trolejbusy s pomocným dieselgenerátorom, ktoré vďaka svojej nízkopodlažnosti zvýšia pohodlnosť nástupu a výstupu najmä pre seniorov, invalidov, deti a matky s kočíkmi. Mesto kúpi šesť veľkokapacitných kĺbových trolejbusov 25 Tr IRISBUS, ktoré absolvujú 286 jázd denne v pracovné dni a 158 jázd počas voľných dní.
Sídlisko Dlhé diely so 17-tisíc obyvateľmi sa rozprestiera v kopcovitom teréne, dopravne ho obsluhujú malé „sólo“ autobusy, pretože veľkokapacitné kĺbové autobusy by nezvládali náročné stúpania. Autobusy kapacitne nepostačujú a kritická je najmä ranná špička, keď cestujúci z linky číslo 33 takmer bez výnimky prestupujú na električky v Karlovej Vsi a cestujú ďalej do centra. Trolejbusy oveľa ľahšie zvládnu prudké stúpania a keďže ide o vozidlá s duálnym pohonom, odpadá doterajší problém, ktorý spočíval v tom, že trať na Dlhých dieloch nebude prepojená s existujúcou sieťou trolejbusových tratí v meste. Tieto vozidlá budú môcť pomocou dieselgenerátora prejsť aj úsek bez trolejovej trakcie z Molecovej na zastávku na Karloveskej a cez obratisko na Karloveskej späť na Molecovu. Samozrejme, zvládnu aj odchod do vozovne na Hroboňovej. Perspektívne by mali prepojiť Dlhé diely s centrom na úseku cez Botanickú, Nábrežie arm. gen. L. Svobodu až po Nový most.
Väčšina stožiarov pre trolejovú trakciu už existuje, časť treba rekonštruovať a časť dobudovať. Ráta sa aj s novou cestnou svetelnou signalizáciou na obratisku na Karloveskej ulici na riadený prechod vozidiel cez električkovú trať a na bezpečný pohyb chodcov. Vybudovanie trate si vyžiada náklady asi 160 miliónov korún, z čoho najväčšiu časť tvorí cena za šesť kĺbových trolejbusov s duálnym pohonom (jeden stojí asi 18,5 milióna korún). Prínosom tejto investície bude nielen zvýšenie komfortu cestovania pre obyvateľov Dlhých dielov, ale aj zníženie imisií a hluku z existujúcej autobusovej dopravy.