Zastávky asi bude napokon čistiť mesto
Verejnosť poukazuje na to, že niektoré zastávky mestskej hromadnej dopravy vyzerajú horšie ako smetisko, fľaky na zemi a zápach svedčia o tom, že ktosi ich použil ako záchod a niet toho, kto by urobil nápravu.
Presvedčili sme sa, že hrozný obraz nemusí človek hľadať na opustených zástavkách ďaleko za mestom. Na frekventovanom mieste, pri obchodnom dome Tesco v Petržalke ráno nájdete situáciu, ktorá by sa hodila ako ilustrácia z najhoršieho slumu - pod prístreškom na zástavke autobusu sú haldy odpadkov. Na jedinej lavičke leží a tuho spí páchnuci muž a spod neho vyteká smradľavá kaluž. Cestujúci stoja obďaleč, radšej sa tým smerom ani nepozrú. Ísť sa pozrieť na cestovný poriadok na stene prístrešku naozaj vyžaduje dávku odvahy.
Podľa Viktora Haluzu z dopravného podniku ich inštitúcia ako dopravca, má za povinnosť odstraňovať na zastávkach len tie odpadky, ktoré sú dôsledkom ich činnosti. „To znamená, ak by tam boli haldy použitých cestovných lístkov, sme povinní ich odstrániť, iné odpadky, plechovky od nápojov, plastové fľašky a tašky, to nie, to je záležitosť správcu komunikácie,“ spresnil svoj postoj.
Správcom komunikácie je v tomto prípade mesto Bratislava, oslovili sme preto na magistráte Mariána Blahu z odboru dopravy a cestného hospodárstva. Podľa neho sa dosiaľ pokladalo čistenie zastávok mestskej hromadnej dopravy za záležitosť dopravného podniku. Celý režim na zástavkách napokon riadi dopravný podnik. Pravdou však je, že nikde nie je výslovne napísané, že dopravca zodpovedá za všetko, čo sa deje na zastávkach. Po konzultácii s V. Haluzom oboznámil M. Blaho s problémom riaditeľku odboru Tatianu Kratochvílovú, ktorá o ňom rokuje s primátorom.
Vyzerá to tak, že napokon bude zastávky hromadnej dopravy čistiť mesto, problém je však v tom, že sú to nepredpokladané výdavky a rozpočet mesta nie je na ne pripravený. Až dosiaľ sa totiž predpokladalo, že starostlivosť o zastávky spadá na plecia toho, komu slúžia - teda dopravného podniku.