Bratislavu môže čakať skvelá budúcnosť
Len málo miest v Európe môže v budúcnosti znamenať tak veľa pre transeurópsku dopravu a zároveň z nej tak veľa získať ako Bratislava v rámci projektu Stredoeurópskeho dopravného koridoru.
Aj takáto myšlienka zaznela na šiestom zasadnutí medzinárodnej komisie riadiacej iniciatívu na vybudovanie dopravného koridoru zo severu na juh Európy. V Bratislave sa totiž križujú všetky tri druhy dopravy - cestná, riečna, železničná - nadregionálneho významu. Je to severojužná cestná trasa, riečna trasa z juhovýchodu na západ Európy a železničná zo severozápadu i juhozápadu na východ, na Ukrajinu a Rusko, ktoré sa stávajú stále zaujímavejšími pre nadnárodných investorov. Práve z týchto troch druhov dopravy bude pozostávať koridor. Jeho zmyslom je vytvoriť dopravné prepojenie severu a juhu Európy od regiónu a miest Skĺne - Ystad - Swinowjscie - Štetín - Hradec Králové, cez Bratislavu, Győr a Záhreb až do Rijeky. Rozvoj a modernizácia dopravnej infraštruktúry v strednej Európe je nevyhnutná na ekonomický a územný rozvoj celého priestoru Európskej únie. Bratislava môže byť najdôležitejšou križovatkou všetkých troch druhov dopravy a všetkých trás v rámci koridoru.
Koridor ráta už aj s práve dokončovaným tunelom Sitiny - umožní totiž lepšie prepojenie českých a maďarských ciest cez Slovensko. Počíta tiež s pripravovaným nultým okruhom, práve realizovanou rakúskou diaľnicou A6, ktorá je pokračovaním našej D4 (do prevádzky sa má odovzdať v roku 2007), prepojením diaľnic D1 a D2 tunelmi a estakádami cez Karpaty až po napojenie na diaľnicu D4 za Jarovcami. Tento aspekt napovedá, že možno bude treba skrátiť termín na vybudovanie šiesteho mosta (v súčasnosti sa predpokladá začatie jeho stavby v roku 2015).