Na Karloveskej by štyridsiatku mohli zrušiť
Ako obyvateľ Kolískovej ulice na Dlhých dieloch prechádzam autom Janotovou ulicou každý deň cestou z práce. Dlhé roky bola jednosmerná ulica, čo umožňovalo bezpečne prejsť popri zaparkovaných autách.
Asi pred mesiacom bola táto ulica označená ako obojsmerná. Nanešťastie v dolnej časti stále parkujú autá pri chodníku, vďaka čomu sa na úseku cca
Chcem sa preto opýtať, ako sa bude ďalej riešiť dopravná situácia na Janotovej ulici. Momentálny stav je vysoko nebezpečný kvôli neprehľadnosti a chýbajúcemu značeniu - nie sú vyznačené jazdné pruhy na ceste a vodiči si za tých x (10?) rokov zvykli jazdiť stredom cesty.
Zároveň by som sa chcel spýtať, či sa neplánujú zmeny na Karloveskej ulici. Na celom úseku platí maximálna povolená rýchlosť
Kedysi bol na tuto úpravu dôvod kvôli chodcom a chýbajúcej svetelnej signalizácii, či priechodom. Dnešný stav však jasne ukazuje, že každá električková zastávka v Karlovej Vsi má nadchod, podchod alebo priechod so svetelnou signalizáciou. Chodci majú možnosť bezpečne prejsť na druhú stanu vozovky a doprava je zároveň regulovaná svetelnou signalizáciou.
Chcem upozorniť aj na svetelnú križovatku na Molecovej ulici, konkrétne na druhý a tretí semafor v smere do centra mesta. V celej Karlovej Vsi boli zrušené druhé priechody pre chodcov k zastávkam električiek (napr. zastávka Tilgnerova), a preto by ma zaujímal dôvod, prečo na Molecovej ulici vznikol druhý priechod pre chodcov s vlastnou svetelnou signalizáciou. Tento semafor dosť narúša plynulosť dopravy v oblasti základnej školy a zvyšuje tým množstvo výfukových plynov v úseku (pri ZŠ).
Taktiež tretí semafor v poradí je nastavený dosť nešťastne, lebo pri plynulej akcelerácii od prvého semaforu v poradí je potrebné vozidlo na treťom spomaliť, alebo úplne zastaviť (prípadne sa rozbiehať veľmi, veľmi pomaly). Pritom by stačilo posunúť zelenú o 5-8 sekúnd skôr a doprava by bola výrazne plynulejšia - autá by nemuseli brzdiť kvôli už stojacim autám, tie by už boli preč, alebo by sa akurát rozbiehali.
Andrej Haluška, Karlova Ves
LIST ČITATEĽA