Rekonštrukciu trate električiek ukončili

8.11.2007
0
Páčil sa vám článok?

Rozsiahla rekonštrukcia trate električiek na Mostovej a Jesenského ulici, ktorá trvala niekoľko mesiacov a mala za následok zmeny trás viacerých liniek mestskej hromadnej dopravy, sa skončila.

Od 13. decembra bola v súvislosti s ukončením rekonštrukcie električkovej trate obnovená premávka električiek cez Námestie Ľ. Štúra, Mostovú ulicu a Jesenského ulicu v Bratislave. Linky číslo 1, 4, 7, 11, 12 a 14 opäť premávajú v pôvodných trasách.

Linka číslo 1 premáva v smere z Dúbravky cez Šafárikovo námestie a Námestie SNP, v smere z Hlavnej stanice cez Námestie SNP a Námestie Ľ. Štúra. Linka číslo 4 obojsmerne cez Jesenského ulicu a Námestie Ľ. Štúra, pričom pôvodná zastávka „Námestie Ľ. Štúra“ v smere na Kamenné námestie je zrušená a nová zastávka je v tomto smere na Jesenského ulici.

Linka číslo 7 premáva zo Železničnej stanice Vinohrady cez Račianske mýto, Radlinského, Americké námestie, Špitálsku, Námestie SNP, Obchodnú, Radlinského, Račianske mýto na Železničnú stanicu Vinohrady.

Linka číslo 11 premáva cez Námestie Ľ. Štúra a Šafárikovo námestie, linka číslo 12 cez Šafárikovo námestie a Námestie Ľ. Štúra a linka číslo 14 cez Námestie Ľ. Štúra a Šafárikovo námestie. Informoval o tom vedúci odboru informatiky a koordinácie dopravy Dopravného podniku Bratislava Karol Kajdi.

Výluka električkovej dopravy na Mostovej a Jesenského, ktorá si vyžiadala zmenu trás viacerých električkových liniek, bola najdlhšia za posledných šesť rokov. Výluka dopravy na 600 metrov dlhom úseku trvala niekoľko mesiacov. Podľa vyjadrenia generálneho riaditeľa Dopravného podniku Bratislava Jána Zachara sa stav trate na tomto úseku zhoršoval od roku 1995, čo viedlo k tomu, že od roku 2001 tu bola pre električky obmedzená rýchlosť len na 10 km/h.

Na 200 metrov dlhom úseku je použitá špičková technológia pružného uloženia koľajníc, ktorá umožňuje zníženie hlučnosti a vibrácií až o 40 percent, čo uvítajú najmä v Redute a SND, kde hrkotajúce električky rušili pri predstaveniach. Použitie tejto technológie sa premietlo aj do cien - jeden meter koľajníc vyjde až na 100-tisíc korún.

Súčasne s rekonštrukciou trate električiek bol vybudovaný aj nový vjazd do podzemných garáží hotela Carlton z Mostovej ulice. Tým sa vyhovelo požiadavkám Veľvyslanectva USA súvisiacim s bezpečnosťou objektu americkej ambasády na Hviezdoslavovom námestí.

(lau)
Páčil sa vám článok?