Most Apollo je už oficiálny názov, otvoria ho v septembri
Piaty bratislavský most cez Dunaj sa od 18. júla už aj oficiálne volá Most Apollo, jeho názov je už zapísaný v evidencii názvov ulíc a verejných priestranstiev hlavného mesta.
„Už aj v médiách, v oznamoch o dopravnej situácii a vo všetkých publikáciách by sa mal používať výlučne názov Most Apollo,“ uviedol hovorca bratislavského primátora Milan Vajda. Podľa neho by to malo pre bežných ľudí znamenať to, že by už nikde nemali počuť pracovný názov most Košická alebo piaty bratislavský most. „Názov Most Apollo už bude uvedený aj v mape, ktorú súkromné kartografické vydavateľstvo vydá v lete,“ dodal Vajda.
Všeobecne záväzné nariadenie, ktoré určuje piatemu mostu názov Most Apollo, schválili mestskí poslanci koncom júna. Hlasovaniu predchádzala búrlivá diskusia, počas ktorej padol aj návrh zrušiť pôvodné nariadenie z apríla, ktorým poslanci rozhodli, že piaty most nebude pomenovaný po osobnosti a následne hlasovať o názve Most Jozefa Murgaša. Návrh nenašiel podporu poslancov.
~ ~ ~
Novopostavený Most Apollo v Bratislave podľa výsledkov Technického a skúšobného ústavu stavebného vyhovel dynamickým aj zaťažkávacím skúškam, ktoré jeho pracovníci urobili v polovici júna.
Informoval o tom Ladislav Csáder, riaditeľ spoločnosti Metro, ktorá je hlavným investorom stavby mosta. Ako ďalej uviedol, most vyhovuje z hľadiska zaťaženia príslušným normám a požiadavkám na dynamickú tuhosť. „Spracovateľ výsledkov skúšok odporučil dať Most Apollo do užívania,“ dodal Csáder.
Výsledky zaťažkávacej a dynamickej skúšky musí zhotoviteľ mosta priložiť k dokumentácii, ktorá je potrebná pri preberacom konaní. Mesto Bratislava jednotlivé stavby mosta už začalo preberať, prvé autá by mali po Moste Apollo prejsť 5. septembra.
Ku koncu mája náklady na stavbu mosta dosiahli vyše 3,3 miliardy korún, most by mal stáť takmer 4,3 miliardy korún. Pôvodný rozpočet pri začatí stavby bol 3,6 miliardy, ďalších 680 miliónov korún by mali pokryť výdavky spojené so zvýšením DPH a cien stavebných materiálov spôsobených časovým sklzom, ktorý nastal takmer ročným posudzovaním ekonomickej efektivity diela Európskou investičnou bankou (EIB). So zvýšením o takmer 280 miliónov, ktoré súviselo priamo so zvýšenou DPH, vláda súhlasila už v decembri. Dvesto miliónov dalo mesto zo svojho rozpočtu, zvyšných 200 miliónov by malo ušetriť Metro.