Mestská hromadná doprava na Dlhých dieloch kríva
Na často preplnené a aj kaziace sa autobusy TAM sa sťažujú cestujúci karloveského sídliska Dlhé diely. Okrem autobusovej linky číslo 32 premáva na tomto sídlisku aj šesť duobusov - trolejbusov s pomocným naftovým motorom.
Situácia v mestskej hromadnej doprave na Dlhých dieloch nie je ideálna, ale ani kritická. Tvrdí to Dopravný podnik Bratislava. Cestujúca verejnosť je napriek tomu nespokojná, a to najmä počas kritickej dopravnej špičky. Vtedy sú trolejbusy číslo
Predseda predstavenstva dopravného podniku Branislav Zahradník nesúhlasí s paušálnym hodnotením autobusov TAM na linke 32 ako malých, preplnených a poruchových... „Samozrejme optimálnym riešením by malo byť nasadenie výlučne trolejbusovej dopravy v kopcovitom teréne Dlhých dielov, vrátane linky číslo 32. Na to je však potrebné spojenie trolejového vedenia medzi Dlhými dielmi a ostatnou časťou mesta, najbližšie asi k úseku Hroboňova - Patrónka,“ tvrdí B. Zahradník.
Prvým krokom je podľa neho vytvorenie kruhovej trolejbusovej trate pri Riviére, čoby umožnilo nasadenie klasických trolejbusov. Prepravca si podľa neho v týchto dňoch objednal projekt pre stavebné povolenie na túto stavbu. „Komplikáciou sa ukazuje pripravovaná výstavba predajne Lidl na Karloveskej ulici a nevyhnutnosť posunu cca 20 stĺpov s trolejovým vedením,“ uviedol. Nová kruhová trať by mohla byť realitou v prvých mesiacoch budúceho roka.
Novinkou na linke číslo 33 bude zmena nástupišťa, ktoré bude v smere na Dlhé diely. Namiesto na Molecovej, bude už na Karloveskej ulici. Má sa tým uľahčiť komplikované prestupovanie z električiek cez dve frekventované komunikácie. „Tým sa okrem väčšej bezpečnosti chodcov zabezpečí aj vyššia priepustnosť križovatky Karloveská - Molecova,“ uviedol B. Zahradník. Dodal, že prepravca plánuje aj zmenu jazdných pruhov na Molecovej tak, aby tri pruhy smerovali z Dlhých dielov - z toho jeden ako tzv. BUS-pruh.
(rob)